به گزارش "ورزش سه"؛ آبی‌ها بعد از شکست برابر سپاهان و گلی که در نیمه نخست بازی با ملوان دریافت کردند در نیمه دوم با آرایش جدید به میدان آمدند. به این صورت که تیم چهار دفاعه شد و روزبه چشمی هم در جلوی خط دفاعی ضریب اطمینان استقلال در فاز دفاعی را بیشتر کرد. استقلال در نیمه دوم بازی با ملوان و هم چنین دیدار با مس کرمان و نفت مسجد سلیمان گلی دریافت نکرد. البته همه این‌ها به خاطر خنثی شدن حملات حریفان توسط مدافعان نبود و در چند صحنه هم سیدحسین حسینی با تصمیم‌گیری‌های درست و عکس‌العمل به موقع توانست توپ‌ها را مهار کند.

دروازه‌بان و کاپیتان استقلال که یک‌بار رکورد بیشترین دقایق بسته نگه داشتن دروازه را به نام خود ثبت کرده است به نظر می‌رسد، بار دیگر می تواند به سمت و سوی تکرار این آمار حرکت کند. فصل گذشته هم یکی از دلایل موفقیت آبی‌ها در لیگ برتر و در نهایت، قهرمانی آن‌ها به خاطر گل نخوردن بود. استقلال در خیلی از بازی ها تنها یک گل می‌زد و در برهه‌ای این شیوه از بازی مورد انتقاد هم بود اما چون گل نمی‌خورد با همان یک گل به سه امتیاز بازی دست پیدا می‌کرد و در نهایت هم با جمع‌آوری امتیازات مهم در فصل بدون شکست دوباره به سکوی افتخار فوتبال ایران ایستاد.

به هر صورت، آبی‌ها خیلی زود متوجه شدن که رمز تکرار قهرمانی عملکرد خوب درفاز دفاعی است و در بازی های پیش رو اگر در استفاده از موقعیت‌ها خوب عمل کنند، می توانند در مسیر تکرار قهرمانی گام بردارند. مردان دفاعی ماموریت خود را در بازی‌های اخیر به خوبی انجام داده‌اند و حالا نوبت مردان تهاجمی استقلال است که حتی با استفاده از یک موقعیت امتیازات مهمی را به نام استقلال ثبت کنند.