فاطمه گلستانی نیا، رییس دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال که در کارگروه وی ای آر نیز نقش قائم مقام راهبردی و مسئول امور حقوقی و قرارداد ها را داشت، اواخر مهر ماه درست بعد از بازی ایران و کره جنوبی، خیلی بی سر و صدا از تشکیلات فدراسیون فوتبال کنار گذاشته شد

فاطمه گلستانی نیا وکیلی بود که بهار امسال حکم سرپرستی دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال را دریافت کرد.

به گزارش طرفداری، این وکیل که اولین بار در کارگروه var نامش بر سر زبان ها آمد، بعد از سه ماه همکاری با فدراسیون به عنوان سرپرست، حکم ریاست دپارتمان حقوقی را از شهاب عزیزی خادم گرفت و حتی به عنوان قائم‌مقام کارگروه VAR  نیز معرفی شد اما پشت پرده اتفاقاتی رخ داد که دبیرکل فدراسیون فوتبال مهرماه و پس از بازی ایران و کره جنوبی، بی سر و صدا رئیس دپارتمان حقوقی فدراسیون را کنار گذاشت و یکی از کارمندان اخراجی این بخش را به عنوان سرپرست دپارتمان منصوب کرد.

 روی سایت فدراسیون فوتبال هیچ ردی از این تغییرات دیده نمی شود، انگار نه انگار که فدراسیون فوتبال در دپارتمان حقوقی رئیسی به نام فاطمه گلستانی نیا داشته و انگار نه انگار که در اواخر مهر ماه با این وکیل قطع همکاری شده و شخص دیگری را به جای او منصوب کرده اند.
سایت فدراسیون فوتبال هفته گذشته ناگهان مصاحبه‌ای از محمد بابازاده درویش منتشر کرد و او را رئیس دپارتمان حقوقی فدراسیون نامید!
فدراسیون فوتبال اما توضیح نداده رییس قبلی دپارتمان حقوقی کجاست؟ فاطمه گلستانی نیا حکم ریاست دپارتمان حقوقی را از رئیس فدراسیون دریافت کرده بود و مطابق مقررات دبیرکل فدراسیون فوتبال نمی‌توانست حکم او را لغو کند و سرپرستی دپارتمان حقوقی را به شخص دیگری بدهد اما خلاف مقررات، حسن کامرانی فر بعد از بازی ایران و کره جنوبی این کار را انجام داد.
مطابق اسنادی که به دست رسانه طرفداری رسیده، محمد بابازاده درویش مهر ماه با حکم رئیس وقت دپارتمان حقوقی فدراسیون و تایید رئیس و دبیرکل فدراسیون از دپارتمان حقوقی کنار گذاشته شده بود اما حالا همین شخصی که رئیس فدراسیون و دبیرکل نامه برکناری اش را امضا کرده بودند و برای ترک کار به اداری فدراسیون معرفی شده بود، حکم ریاست دپارتمان حقوقی را دریافت کرده است. آن هم در شرایطی که فاقد پروانه وکالت است و همکارانش می گویند با زبان انگلیسی هم آشنایی ندارد.
 گفته می شود در حذف فاطمه گلستانی نیا از دپارتمان حقوقی نقش یکی از مشاوران فدراسیون فوتبال به شدت پررنگ است. احتمالاً آنها در دپارتمان حقوقی نیاز به یک ماشین امضا داشتند و وکیلی که حاضر نشده مطیع اوامر مشاور جنجالی فدراسیون باشد، به دلیل حفظ استقلال کاری خود کنار گذاشته شده است.
انتخاب یک بانو در منصب حقوقی برای نخستین بار پس از انقلاب، در فدراسیون فوتبال رقم خورد و این اتفاق باعث دلگرمی بانوان شده بود اما گویا پافشاری گلستانی نیا به اجرای دقیق قوانین و تاکید او روی منافع فدراسیون فوتبال در قراردادهای همکاری با شرکای تجاری برخی مسئولان فدراسیون فوتبال، برای این وکیل گران تمام شد.
پیش از این مهرداد سراجی گفته بود فدراسیون مشاوری دارد که می خواهد جای دپارتمان ها تصمیم بگیرد و حالا راحت تر می توان به مفهوم حرف های عضو مستقل هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پی برد.
 رسانه طرفداری در گزارشهای تکمیلی، پرونده این موضوع را پیگیری خواهد کرد.