از این پس قرار است سخت گیری ها بیشتری نسبت به رفتار بازیکنان در زمین صورت گیرد

فریب و تحت فشار قرار دادن داوران در طی بازی یکی از بخش های جدایی ناپذیر فوتبال تاکنون بوده است. اما حال به نظر می رسد از این پس قرار است نسبت به چنین رفتار هایی از سوی بازیکنان بسیار سخت گیرانه تر عمل شود.

 به گزارش طرفداری و به نقل از Ouest France، پس از جلسه ای که 81 نفر از داوران یوفا در هفته پیش داشتند، یوفا تصمیم گرفته است در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا که از همین هفته از سر گرفته می شود، داوران نسبت به دایو زدن و فریبکاری بازیکنان سخت گیرانه تر عمل کنند. روبرتو روزتی رئیس کمیته داوران در اینباره گفت:

ما نمی خواهیم چنین اتفاقات غیر قابل پذیرشی رخ دهند. نشان دادن احترام در زمین اهمیت بالایی دارد. بنابراین از داوران خواسته شده در این موارد هوشیار تر بوده و اقدامی قاطعانه و مناسب نسبت به چنین رفتار هایی انجام دهند. این اتفاقات به بازی و تصویری که از آن وجود دارد، لطمه می زنند و ما از این بابت نگران هستیم. این رفتار ها نشان دهنده روحیه بازی جوانمردانه نیست. برای مثال زمانی که بازیکنان سعی می کنند داور را فریب دهند یا آن ها را برای دادن کارت زرد یا اخراج بازیکن حریف تحت فشار قرار می دهند، چنین رفتار هایی بی احترامی هستند.