به گزارش ورزش سه، وزیر ورزش در اولین اظهارنظر پس از انتخابات فدراسیون درباره انتقادات از وزارتخانه تحت هدایت او گفت: این وصله‌ها به ما نمی‌چسبد که بگویند آقا شما مسببین پرونده ویلموتس را یک کاری کردید ثبت نام کنند و رییس شوید. ما طبق اساسنامه کسی را که برای ثبت نام می‌رود، نمی‌توانیم جلویش را بگیریم. عزیزان رفتند ثبت نام کردند و اینکه در فدراسیون چه گذشت را خودمان هم خیلی پیگیری کردیم. چند نفر از کسانی را که ثبت کردند، به اشکال مختلف انداختند و در بعضی موارد شفاف پاسخ ندادند و مجبور بودم با آقای ماجدی صحبت کنم که چرا مثلا آقای آخوندی را اسمش نیاوردید؟ آقای اسدی و واعظ آشتیانی را چرا نیاوردید؟ دلیلش را بگویید و بدانیم. بگذارید انتخابات باز باشد و همه شرکت کنند و پویا باشد. خوب نیست تعداد کم باشد و باید حق انتخاب باشد.

ویدئو: 259526

سجادی در توضیح کنار گذاشتن سه کاندیدا توضیح داد: گفتند در دقایق پایانی بود و نرسیدند پنج امضا جمع کنند. در صورتی که یک جاهایی در اساسنامه گفته بود که میتوانید ۷۲ ساعت وقت بدهید ثبت نام را تکمیل کنند و غیره. بنا به دلایلی یک سری دوستان حذف شدند و ماند سه نفر. برای حضور در انتخابات نیاز به صلاحیت در نهادهای نظارتی هست و تمام فدراسیون‌ها همینطور است. وقتی که هیچ دستگاهی اعلام مخالفت نکرد و ۲۱ روز گذشت، اتفاقا عده‌ای که ما را به این موارد متهم می‌کنند، عده دیگر تماس می‌گیرند و حتی نمایندگان به من و معاونم زنگ زدند و گفتند دو روز دیگر انتخابات است و چرا اسامی را به فیفا اعلام نکردید؟ یکی دو نفر دیگر به من زنگ زدند و گفتند نگذارید این نفرات به فیفا و ای اف سی معرفی شود.

وزیر ورزش با اشاره به نظرات متفاوت عنوان کرد: یعنی میخواهم بگویم این انتخابات هم مخالف داشت و هم موافق. به همه هم گفتم چشم پیگیری می‌کنیم. ما از نظر نظارتی کم کاری نکردیم و هیچ دستگاه نظارتی هم مخالفت نکرد. وقتی هم اعلام مخالفت نشد بر اساس اساسنامه به منزله تایید حساب کردند و رفتند به سمت برگزاری.

او در پایان گفت: بی رودربایستی بگویم که وقتی مجمع تشکیل می‌شود حریف اول و آخر را مجمع می‌زند و اگر دخالت و اعمال نفوذ باشد، به عنوان دخالت شخص و بخش ثالث محسوب می‌شود.