ژاوی معتقد است لواندوفسکی و بنزما بهترین مهاجمان اروپا هستند.

طرفداری | ژاوی، سرمربی اسپانیایی بارسلونا پس از پیروزی تیمش در لیگ قهرمانان اروپا با درخشش روبرت لواندوفسکی، در کنفرانس خبری حاضر شد و در مورد این دیدار صحبت کرد. ژاوی پس از این بازی گفت:

دمبله خوشحال است و از بازی خود لذت می برد. او اهمیت زیادی برای من دارد. او گل می زند و پاس گل می دهد و در فرم فوق العاده ای قرار دارد. او خنجری در جناحین است. لواندوفسکی سیری ناپذیر است. کلمات من برای تحسین و تمجید از لواندوفسکی تمام شده است. این یک هت تریک است اما همچنین نشانه تلاش اوست. او خریدی فوق العاده برای ماست. روبرت در خدمت تیم است و به خوبی فضاها را می بیند. تقریباً می توانم بگویم هیچ بازیکنی را با قابلیت دریبل زنی دمبله ندیده ام. او در سطح بهترین فرم نیمار در دوران حضورش در بارسلونا است. بازیکنان زیادی مانند او در دنیای فوتبال وجود ندارند. دفاع کردن در مقابل او بسیار سخت است. دمبله در سال های اخیر رنج زیادی کشیده و لایق چنین روزهایی است.

موقعیت های زیادی خلق کردیم، دمبله بسیار خوب بود و لواندوفسکی تفاوت ها را رقم زد. به خاطر گلی که دریافت کردیم ناراحتم. در کل ما برتر بودیم و نتیجه همین مسئله را نشان می دهد. عملکرد بازیکنان تعویضی را دوست داشتم. آن ها بسیار خوب بودند. گلی که دریافت کردیم به خاطر اشتباه خودمان بود. باید روی چنین اشتباهاتی کار و پیشرفت کنیم. وقتی بازی 3-1 شد، آرامش خاطر بیشتری داشتیم. تاکید زیادی روی جنگندگی و درک بازی دارم که در این مورد خوب بوده ایم. جنگندگی باعث می شود توپ را به سرعت به چرخش دربیاوریم و این به معنای آن است که موقعیت های زیادی خلق می کنیم. با زدن 20 شوت در یک بازی، بیشتر به کسب پیروزی نزدیک هستید تا شکست. شروع خوبی بود اما مسیر طولانی ای در پیش داریم. خیلی زود است که بگوییم بارسلونا بازگشته، این فقط سه امتیاز است. پیروزی ضروری ای بود چون پیروزی ها همیشه به شما روحیه و اعتماد به نفس می دهند. بارسایی ها فردا با خوشحالی بیدار می شوند.

تکه کاغذی که به فران تورس دادی؟

گاهی تغییری سریع ایجاد می کنید و فرصت توضیح این که چه چیزی می خواهید را ندارید. بحث استراتژی، ضربات ایستگاهی و این که چه کسی حمله کند و چه کسی دفاع کند، است. آن کاغذ برای این بود که تفکراتمان را برای او توضیح دهیم.

لواندوفسکی بهترین مهاجم اروپاست؟

برای ما، بله. او راه حل های زیادی در خط حمله به ما می دهد. پختگی و بلوغی تماشایی دارد. لواندوفسکی و دیگر چه بازیکنی؟ بنزما نیز همین طور. فکر می کنم آن ها بهترین هستند. هالند نیز در این بین حضور دارد اما مقایسه آن ها بسیار سخت است. هرگز نسبت به عقد قرارداد با لواندوفسکی شک نداشتیم. ما می دانستیم او چه چیزی به تیم اضافه می کند و از تمایلش برای حضور در بارسلونا آگاه بودیم. او فوق العاده است و طبیعی ست که مردم بابت او هیجان زده باشند اما فراتر از روبرت، کلید موفقیت بازی تیمی و تیم است.

مسی؟

ناراحتی بابت جدایی بهترین بازیکن تاریخ هرگز به پایان نمی رسد. متاسفانه این داستان تمام شده است و حال بازیکنان دیگری اینجا هستند. آسان نخواهد بود اما تیمی بزرگ و فوق العاده داریم. ما هیجان و تصوراتی را ایجاد کرده ایم که برای بارسلونا بسیار خوب است.

بازی بزرگ مقابل بایرن مونیخ؟

نه نه، به بازی مقابل کادیز در روز شنبه فکر می کنیم. احساسات مثبتی داریم اما هر بازی یک آزمون است که سرنوشت ما را رقم می زند. باید به کسب سه امتیاز ادامه دهیم. در مقطع خوبی هستیم اما هر بازی سرنوشت ما را تعیین خواهد کرد.

کونده؟

برای من او بیشتر یک مدافع وسط است اما چیزهای زیادی در تمام پست های دفاعی به ما اضافه خواهد کرد چون بازیکنی فوق العاده است.