به گزارش "ورزش سه"، یکی از موضوعاتی که درباره مهدی تاج چه قبل از انتخابات فدراسیون و چه حالا که او رییس شده  وجود داشت، به پرونده های باز قضایی او برمی‌گشت. در این باره شایعات زیادی مطرح شده و حتی همین حالا نیز گفته می‌شود تاج به خاطر قضایای مربوط به قرارداد با مارک ویلموتس باید در دستگاه قضایی پاسخگو باشد.

رییس فدراسیون فوتبال خودش نیز در نشست خبری اعلام کرد حاضر است در هر دادگاهی توضیحات خود را ارائه کند و مشکلی از این بابت ندارد. حالا مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود درباره مهدی تاج توضیحاتی را ارائه کرده است.

ستایشی درخصوص حواشی اخیر فدراسیون فوتبال و انتخاب مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون گفت:‌«فدراسیون ها یکسری تکالیف بین المللی دارند، از همین رو زیر نظر نظارت مراجع بین المللی هستند. در انتخابات درون سازمانی، استعلاماتی از ناحیه مرجع برگزار کننده صورت می‌گیرد. در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال هم این استعلام صورت گرفت و قوه قضائیه نیز پاسخ لازم داده است.»

او صحبت‌های خود را اینطور پاسخ داد: «فدراسیون مربوط بر اساس این استعلام تصمیم گرفته است که این شخص در انتخابات شرکت کند و نتایج این انتخابات نیز اعلام شده است و نظر قوه قضائیه اعلام شده است.»

ستایشی با اشاره به اظهارات اخیر تاج تاکید کرد: «در مرحله دادسرا تحقیقات محرمانه است، از همین رو مباحث مطرح شده در دادسرا تا وصول نتیجه در دادگاه به آن نباید پرداخته شود.»