به گزارش "ورزش سه"، کمیته داوران فدراسیون فوتبال هرساله باید لیست داوران بین‌المللی خود را به فیفا اعلام کند. بر این اساس اعضای این کمیته روز پنجشنبه هفته گذشته جلسه‌ای را تشکیل دادند و طی آن درباره لیست الیت بررسی و تصمیم گیری کردند.

بعد از جلسه حساس کمیته اخباری منتشر شد که 3 داور و یک کمک داور مطرح فوتبال از لیست کنار رفته‌اند و 4 داور جوان اضافه شده‌اند. در خبری که روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت آمده بود که بیژن حیدری، حسن اکرمی و علی اصغر مومنی به همراه علی میرزابیگی(کمک داور) از لیست بین‌المللی ایران برای سال جدید خارج شده‌اند.

همچنین اعلام شده بود که در راستای جوان‌گرایی کمیته داوران تصمیم به اضافه کردن نام امیر عرب براقی، ‌مرتضی منصوریان و امیر سامان سلطانی به همراه علی احمدی(کمک داور)‌به لیست الیت گرفته است.

این اتفاق در راستای اینکه داوران جوان بتوانند فضای بیشتری برای قضاوت در عرصه‌های بین‌المللی داشته باشند بسیار مورد توجه قرار گرفت. اما مسئله کلیدی این است که اعضای کمیته داوران هیچ اعلام رسمی در این خصوص نداشتند و هیچ اظهارنظری نیز نکردند. اگرچه کمیته داوران اعلام چنین خبری را تکذیب هم نکرده اما با توجه به اینکه لیست الیت ایران دو روز پیش(یکشنبه)‌به فیفا ارسال شده انتظار این است که به صورت رسمی نیز اسامی داوران بین‌المللی اعلام شود.

همین موضوع یک بلاتکلیفی محض را برای 8 داوری که نام آنها در بالا برده شد، ایجاد کرده است. آنها نمی‌دانند در لیست جدید بین‌المللی فوتبال حضور دارند یا خیر.

باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی درباره داوران بین‌المللی فوتبال ایران رخ می‌دهد تا مشخص شود در نهایت چه افرادی به عنوان داوران بین‌المللی ایران به فیفا معرفی شده‌اند.