به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید روز یکشنبه 16 اکتبر(24 مهر) و از ساعت 16.15 به وقت محلی(17.45 به وقت تهران) در سانتیاگو برنابئو میزبان بارسلونا خواهد بود. این بازی از هفته نهم لالیگا برگزار خواهد شد و اولین ال‌کلاسیکوی رسمی فصل جاری است. 18 روز تا این بازی باقی مانده ولی ژاوی هرناندز با یک مشکل بزرگ روبرو است. او این روزها با خودش فکر می کند که روز بازی کدام بازیکنش باید وینیسیوس را مهار کند؟ 

در دو ال‌کلاسیکوی اخیر وظیفه مهار وینیسیوس بر عهده رونالد آرائوخو بود. ستاره اروگوئه ای در پیروزی 0-4 بارسا در ال‌کلاسیکوی برگشت فصل قبل در برنابئو به خوبی بال برزیلی رئال را در کنترل خودش داشت ولی او در جریان بازی دوستانه اخیر مقابل ایران مصدوم شد و امروز جراحی شد. آرائوخو بیش از دو ماه قادر به حضور در میادین نیست.

ژول کُنده گزینه بعدی ژاوی برای مهار وینی بود اما مدافع فرانسوی نیز در بازی بین فرانسه و اتریش مصدوم شد و احتمالا ال‌کلاسیکو را از دست خواهد داد. هکتور بیرین، مدافع راست جدید بارسا، گزینه سوم ژاوی بود اما او هم دیروز در جریان تمرین بارسا مصدوم شد و بین سه تا چهار هفته قادر به حضور در میادین نیست و ال‌کلاسیکو را از دست خواهد داد. با مصدومیت سه مدافعی که گزینه های اصلی ژاوی برای مهار وینیسیوس بودند، در حال حاضر سرجی روبرتو و آندریاس کریستنسن، تنها گزینه های در دسترس مربی کاتالان هستند.

 طبق ادعای موندودپورتیوو، با توجه به سابقه نه چندان خوب سرجی روبرتو در مهار وینیسیوس، احتمالا ژاوی روی مدافع دانمارکی ریسک خواهد کرد و بعید نیست او در دو بازی پیش رو برابر مایورکا و سلتاویگو در سمت راست خط دفاعی به میدان برود. حتی مارکوس آلونسو هم می تواند یکی از گزینه ها باشد. در دو بازی پیش روی بارسا قبل از ال‌کلاسیکو تا حدی مشخص می شود که برنامه ژاوی برای مهار وینیسیوس چه خواهد بود.