به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی سوئیس در آخرین بازی خود در مرحله گروهی لیگ ملت های اروپا در سنت گالن مقابل جمهوری چک با نتیجه 2-1 پیروز شد و یان زومر دروازه‌بان این تیم دوباره نمایش درخشانی از خود ارائه کرد. اوج کار سنگربان تیم ملی سوئیس در دقیقه 64 رقم خورد و او موفق شد پنالتی توماس سوچک، هافبک تیم ملی چک را مهار کند. تیم ملی سوئیس با این برتری در رده سوم قرار گرفته و توانست حضور خود در سطح اول این مسابقات برای سال آینده را تضمین کند. اما جمهوری چک که به پیروزی در این دیدار نیاز داشت، در رتبه چهارم قرار گرفت و به سطح دوم مسابقات سقوط کرد.

اما جالب اینجاست مورات یاکین، مربی 48 ساله سوئیس پس از این بازی از دروازه بان تیمش تمجید کرد و البته مدعی شد یان زومر در تمرینات با دیگر بازیکنان شرط بندی می کند. مورات یاکین گفت: "حتی بازیکنان خودمان نیز در تمرینات کار سختی برابر زومر دارند. آنها گاهی اوقات با یکدیگر سر زدن پنالتی شرط می بندند و زومر این هفته جیب خود را دوباره پر کرد."

یان زومر در اوایل فصل جاری و در لباس گلادباخ نمایشی فراموش نشدنی برابر بایرن مونیخ داشت و بارها در طول 90 دقیقه عکس العمل های درخشانی نشان داد. با در اختیار داشتن یان زومر آماده و سرحال، تیم ملی سوئیس حتی به دنبال برآورده کردن رویاهایی بزرگ در جام جهانی 2022 در قطر خواهد بود.