به گزارش "ورزش سه"، کولیبالی در خاک فرانسه به دنیا آمد و در این کشور رشد کرد اما در نهایت تصمیم گرفت که پیراهن تیم ملی سنگال را به تن کند. 
پدر و مادر این بازیکن سنگالی بودند و به همین دلیل او از لحاظ قانونی اجازه به تن کردن پیراهن تیم ملی این کشور را هم داشت و همین باعث شد که در اوایل دهه 20 سالگی انتخابش را انجام دهد. 
او که تابستان امسال از ناپولی جدا شد و به باشگاه چلسی پیوست، حالا در گفت‌وگو با سایت رسمی این باشگاه درباره دلیلش برای انجام این کار صحبت کرده است. 


کولیبالی گفت:« این انتخاب بسیار بسیار بزرگی بود چون من می‌توانستم با تیم ملی فرانسه بازی کنم اما در 23 یا 24 سالگی تصمیم گرفت پیراهن سنگال را انتخاب کنم چون آنها منتظر حضور من در این تیم بودند.»
او درباره افرادی که در این تصمیم دخیل بودند اظهار داشت:«من با مربی حرف زدم، او انگیزه و دلیل خوبی برای پیوستنم به این تیم به من داد و من همچنین با خانواده‌ام هم مشورت کردم. مهم‌ترین افراد پدر و مادرم بودند، آنها به من گفتند که باید هر کاری دوست دارم انجام دهم اما وقتی به آنها گفتم که می‌خواهم برای تیم ملی سنگال بازی کنم، برقی را در چشمان‌شان دیدم و متوجه شدم که تصمیمم کاملا درست بوده است. بازیکنان این تیم مانند خانواده من هستند و وقتی وارد شدم حس کردم در خانه هستم.»