روبرتو مانچینی از عملکرد بازیکنان جوان ایتالیا راضی به نظر می رسد

روبرتو مانچینی توضیح می دهد که چرا جانلوئیجی دوناروما به لطف پاری سن ژرمن برای ایتالیا شکوفا شده و آینده برای آتزوری روشن است. مدتی است که روی ایتالیای جدید کار می کنم.

طرفداری | آتزوری به لطف پیروزی 2-0 در بوداپست با گل های جاکومو راسپادوری و فدریکو دیمارکو، گروه مرگ را برد، که در آن انگلیس سقوط کرد و آلمان سوم شد.

این نتیجه به آنها اجازه داد تا مجارستان را پشت سر بگذارند و جایگاه خود را در نیمه نهایی که سال آینده در هلند برگزار می شود، تضمین کنند.

مانچینی در کنفرانس مطبوعاتی خود با گلوی گرفته گفت:

بازی سختی بود. همه چیز تا 20 دقیقه پایانی عالی بود. ما واقعاً باید توانایی خود را برای کنترل بازی برای 90 دقیقه بهبود ببخشیم، زیرا سخت تلاش کردیم تا 2-0 پیش بیفتیم، بنابراین رنج کشیدن در 20 دقیقه پایانی معنایی ندارد. باید برای گل سوم تلاش می‌کردیم. 

صدایم گرفته است چون در 20 دقیقه پایانی خیلی فریاد می زدم...

دوناروما به نجات ایتالیا آمد تا با یک سیو سه گانه دروازه خود را بسته نگه دارد و سپس با استفاده از پاهای خود ضربه سر را از محدوده 6 قدم مهار کرد:

جیجیو خوب کار کرد، می توان گفت که او اکنون به طور منظم در پاری سن ژرمن بازی می کند و این حس اعتماد به نفس خود را نشان می دهد. خوشحالم چون می‌خواستم این دو پیروزی مقابل انگلیس و مجارستان را کسب کنم و دو بازی خوب به نمایش بگذاریم.

به نظر می رسد انتقال به ترکیب 352 تفاوت بزرگی ایجاد کرده است و به ایتالیا تعادل بیشتری می دهد و بهترین استفاده را از مدافعان کناری خود می برد:

دیمارکو واقعاً خوب عمل کرد، او حمله کرد، دفاع کرد و روش بسیار خوبی برای عبور توپ دارد. من یک سیستم تاکتیکی اولیه ندارم، ما می‌توانیم در هر سیستمی بازی کنیم، فقط بحث تمرین است. بسیاری از بازیکنان تیم در حال حاضر 352 در سطح باشگاهی بازی می کنند. 

چند چیز تغییر می کند، برای مثال دو مهاجم نسبت به 4-3-3 بسیار به هم نزدیک تر هستند و دفاع نیز حرکت می کند. مدافعان کناری امروز عملکرد خوبی داشتند و خوب است که گزینه‌هایی داشته باشیم که بتوانیم از بین آنها انتخاب کنیم.

مجارستان با این وجود در گروه دوم شد و در سوت پایان توسط هوادارانش مورد تشویق قرار گرفت، چرا که تیم مارکو روسی از همه انتظارات فراتر رفت:

هواداران فوق‌العاده‌ای بودند، آنها از ابتدا تا انتها مجارستان را تشویق کردند و من می‌خواهم از آنها به خاطر تشویق‌هایشان برای ما نیز تشکر کنم. مارکو روسی کار شگفت انگیزی انجام می دهد، اگر هم انگلیس و هم آلمان را شکست دهید، اتفاقی نیست.

ایتالیا در جام جهانی حضور ندارد، اما دو بازی دوستانه با آلبانی در 16 نوامبر و اتریش در 20 نوامبر برگزار خواهد کرد:

بازیکنانی بودند که امروز روی نیمکت بودند و می توانستند در ترکیب حضور داشته باشند، اما به طور کلی ما یک تیم داریم و شکی در مورد آن نداریم. مدتی است که روی ایتالیای "جدید" کار کرده ام. ممکن است در حال حاضر صعود به نیمه نهایی چندان زیاد به نظر نرسد، اما در ژوئن ممکن است بهتر به نظر برسد. 

بازیکنان با تجربه زیادی در دفاع حضور دارند، اما در حمله راسپادوری و جوانی مثل ویلفرد گنونتو آینده خوبی را رقم می زنند.

 امشب دو جوان در ترکیب داشتیم، بنابراین اگر این بچه‌ها این کیفیت را حفظ کنند و طی دو سال آینده پیشرفت کنند، می‌توانند ویرانگر شوند.