به گزارش "ورزش سه" این روزها شاید سخت‌ترین دوران مربیگری امیر قلعه‌نویی باشد. پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر شرایطی بسیار دورتر از دهه اول مربیگری‌اش را تجربه می‌کند.

درحالی که گل‌گهر با دوازده امتیاز از شش مسابقه شرایط بسیار خوبی در جدول رده‌بندی داشت و امیدوار بود با شکست استقلال در خانه به صدر جدول هم برسد، اوضاع برای تیم قلعه‌نویی خوب پیش نرفت و یک شکست دیگر برابر تیمی که اسمش با آن عجین شده، سرمربی اسبق استقلال را مغموم کرد.

قلعه‌نویی که با سه قهرمانی در لیگ و دو قهرمانی در جام حذفی استقلال را در راه کسب بخش بزرگی از افتخاراتش هدایت کرده و با دو قهرمانی با سپاهان به پرافتخارترین مربی فوتبال ایران تبدیل شده، با وجود نه سال دوری از قهرمانی در فوتبال ایران کماکان میانه بسیار بدی با شکست دارد. جاه‌طلبی ذاتی و میل همیشگی قلعه‌نویی به پیروزی و اول بودن هضم باخت را برای او بیش از هرکس دیگری سخت می‌کند.

شکست برابر استقلال آنهم در لحظات پایانی در شرایطی که در بیشتر بازی‌های قبل برابر این تیم هم در چنین مقاطعی از بازی قافیه را واگذار کرده بود، امیر را به بهت فرو برد تا بار دیگر نوع نگاه او به مواقعی برگردد که احساس می‌کند باخت حقش نبوده است. سرمربی‌ای که برخلاف آنچه گاها از او در فریادها و بالاوپایین پریدن‌هایش می‌بینیم، تاحدودی هم درون‌گرا است و ناراحتی‌هایش از باختن را معمولا با خودخوری پنهان می‌کند اما بعضی وقت‌ها هم مانند بازی دیشب برابر استقلال، چشمانش ناراحتی غیرقابل‌تصورش از باخت را فریاد می‌زند.