به گزارش "ورزش سه"، ارلینگ هالند شروع فوق العاده ای در ترکیب منچسترسیتی داشته و ثبت سه هت تریک در هشت بازی و در مجموع زدن 14 گل در این فصل لیگ برتر، باعث شده بسیاری او را بهترین بازیکن حال حاضر دنیای فوتبال خطاب کنند. حالا جو اندرسون، شهردار سابق لیورپول، مدعی شد که پس از تماشایی ویدئویی از ارلینگ هالند در هنگام بازدید از مزرعه فینچ، به مدیران تیم محبوبش یعنی اورتون گفته که این گلزن جوان و 18 ساله باشگاه مولده را به خدمت بگیرند، اما این اتفاق رخ نداده است.

اندرسون در توئیتر خود نوشت: "در سال 2018 در یک جلسه در مزرعه فینچ با مدیران اورتون حضور داشتم. ویدیویی از بازیکن نوجوان و نروژی 18 ساله که برای بازی می‌کرد را با یکدیگر تماشا کردیم. همه گفتیم انگار او برای سرگرمی دروازه حریفان را باز می کند و بیل کنرایت به من تو در مورد جو این بازیکن چه فکر می‌کنی؟ پاسخ من مثبت بود رابرت الستون نیز تاکید کرد اورتون باید ارلینگ هالند را جذب کند. هرگز فراموش نمی کنم که باشگاه نروژی برای خرید این بازیکن فقط هفت میلیون پوند درخواست کرده بود."

اما در نهایت این انتقال مورد تایید هیئت مدیره اورتون، قرار نگرفت زیرا این مبلغ برای بازیکنی که به تیم زیر 23 سال ملحق می شود، بسیار زیاد می دانستند و در پایان شانس جذب ستاره بزرگی مانند ارلینگ هالند از سوی اورتون به همین راحتی رد شد.