در ادامه معرفی مردان جام جهانی دیده ایران به حسن نظری می رسیم؛ دفاع راست فیکس ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین...

حسن نظری یکی دیگر از ستارگان فوتبال ایران است که در تیم ملی جام جهانی 1978 حضور داشت و در مقطع حضور در تیم ملی 23 ساله بود.

به گزارش طرفداری، حسن نظری در این سال پیراهن تیم تاج تهران را برتن داشت و بعد از حسن روشن کاپیتان دوم تیم فوتبال تاج تهران محسوب می شد.

نظری در جام جهانی 1978 برای تیم ملی در منطقه راست به میدان آمد و با پیراهن شماره 14 تیم ملی یکی از بازیکنان خوب ایران بود.

اگر تیم ملی به جام های جهانی 1982 و 1986 صعود می کرد احتمالا نظری می توانست یکی از نفراتی باشد که در سه جام جهانی به میدان رفته است اما نه تیم ملی در مسابقات مقدماتی شرکت کرد و نه او می توانست عضو تیم ملی باشد چرا که در سالهای 1357 به بعد بازیکنان شاغل در لیگ کشورهای خارجی قادر نبودند در تیم ملی فوتبال کشورمان حضور پیدا کنند و در واقع آخرین بازی ملی حسن نظری برای تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی 1978 برابر تیم فوتبال پرو بود، هیچ کس باور نداشت چنین ستاره بزرگی، مثل ابراهیم قاسمپور آخرین بازی ملی خود را باید در چنین سن اندکی انجام دهد.

البته درباره سن و سال واقعی حسن نظری ابهاماتی وجود داشت و گفته می شد او 4 سال صغرسن دارد و در جام جهانی 1978 در واقع 27 ساله بوده نه 23 ساله... حسن نظری از آن دست بازیکنانی بود که حشمت مهاجرانی اعتقاد خاصی به آنها داشت.