مسعود اقبالی مربی و مدرس فوتبال، در خصوص شرایط استقلال و سرمربی پرتغالی این تیم می گوید؛ «از روزی که ساپینتو به تهران آمد به نظر می‌رسید که هیجانی بوده و در رفتار و کردار خود به نوعی ناهنجاری دارد اما آنچه در این هفته از لیگ رخ داد جای هیچ دفاعی را باقی نگذاشت و باید مسئولان باشگاه خیلی سریع در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

اقبالی ادامه داد؛ «بازیکن در داخل و خارج از زمین نگاه و حواسش به مربی است، وقتی مربی با رفتارهای هنجارشکنانه و با تنش بسیار بازیکنان خود را هدایت می‌کند طبیعی است آرامش تیم به هم ریخته و شرایط دچار تغییر و تحول شود.»

رفتارهای ساپینتو هنجارشکنانه است؛ او آرامش استقلال را به هم می ریزد/ اگر همین روند را ادامه بدهد به تغییرات در کادرفنی فکر کنید!

حرف پایانی این کارشناس فوتبال در خصوص استقلال این بود؛ «وضعیت باشگاه استقلال هم الان بر همین منوال است، به نظر من ساپینتو هنوز نمی‌داند در کجا کار می‌کند و جایگاه باشگاه استقلال کجاست. یا باید او را نسبت به شرایط تفهیم کرد و یا تا تیم دچار مشکل نشده برای تغییر و تحولات کادر فنی وارد عمل شد چرا که ممکن است اتفاقاتی رخ بدهد که دود آن به چشم تیم و باشگاه برود.»