سعید مراغه چیان، بازیکن اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره برگزاری دیدار این تیم در هفته هشتم لیگ برتر اظهار داشت: این بازی در تهران است ولی وقتی تماشاگران استقلال در استادیوم خانگی این تیم غایب باشند فرقی با بازی بیرون خانه ندارد. لطفا استقلال را از تماشاگرانش دور نکنید. ای کاش قدرت داشتم و ضمانت می‌دادم که با حضور هواداران استقلال این بازی زیباتر از همیشه می‌شود و آن وقت طرفداران استقلال را به استادیوم راه می‌دادند.

وی افزود: در این هفته‌ها که استقلال برنده می‌شود و رقبایش امتیاز از دست می‌دهند این تیم بیشتر از همیشه به حمایت هوادارنش نیاز دارد تا بتواند فشار بیشتری روی رقبایش بیاورد و از یار دوازدهمش به شکل درست استفاده کند ولی متأسفانه بازی را بدون تماشاگر برگزار می‌کند. با این همه امیدوارم استقلال نتیجه ای بگیرد که مردم در این شرایط  برای ساعتی خوشحال شوند.

فوتبالیست قدیمی‌باشگاه استقلال اضافه کرد: تیم فولاد جزو رقبای سرسخت این فصل استقلال است که می‌تواند مانع از رسیدن دوباره استقلال به قهرمانی شود. ساختار درست و شیوه تدافعی این تیم با پرس از بالا باعث شده تا فولاد خیلی سخت گل بخورد و این می‌تواند کار را برای استقلال دشوار کند.

مراغه چیان تأکید کرد: اما ساپینتو با تجربه بازی روبروی پیکان که کاملا بسته بازی می‌کرد می‌تواند استقلال را با روش‌هایی به میدان بفرستد که روبروی تیم‌های بسته موفق شود. گروه آنالیز و کمک‌های او باید این نکات را به ساپینتو بگویند. ساپینتو نباید در دامی‌شبیه به دامی‌که پیکان برایش پهن کرده بود گرفتار شود.

کاش می‌توانستم ضامن شوم هواداران استقلال به آزادی بروند!/ ساپینتو نباید در دام فولاد گرفتار نشود/ پرسپولیس؛ استقلال را ۱۷ امتیازی می‌کند

وی با اشاره به خط حمله توانمند استقلال خاطرنشان کرد: محبی، بابایی و قایدی در این هفته‌ها خوب کار کرده اند و قطعا رفته رفته بهتر هم می‌شوند. امیدوارم توان بازیسازی بین هافبک‌های استقلال هم تقویت شود تا آنها راحت تر به گل برسند. اما تعجب من همچنان از یک موضوع است.

بازیکن اسبق استقلال تصریح کرد: وقتی ما صالح حردانی را در تیم ملی داریم یعنی یک دفاع راست خوب در حد جام جهانی داریم پس چرا باید اینقدر اصرار کنیم که یامگا را در دفاع راست بازی بدهیم؟ این فرانسوی باید برود و در وینگر راست بازی کند و آن وقت توان تهاجمی‌استقلال دو برابر می‌شود.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره محرومیت ساپینتو در این دیدار یادآور شد: ساپینتو باید بداند در ایران نباید به اندازه پرتغال یا کشورهای دیگر هیجانی شود. این رفتارها هم به خودش لطمه می‌زند و هم به تیم! البته مطمئناً در یک بازی مشکلی برای استقلال رقم نمی‌خورد ولی در کل نباید این رفتارها ادامه داشته باشد.

مراغه چیان در پایان گفت: با توجه به بازی حساس پرسپولیس روبروی سپاهان باید از این فرصت نهایت استفاده را برد. استقلال باید با شکست دادن فولاد خودش را ۱۷ امتیازی کند تا خیال خودش و هوادارانش را در آستانه رسیدن به دربی راحت کند. من مطمئن هستم استقلال این توانایی را دارد و فقط باید خودش را پیدا کند.