به گزارش "ورزش سه"، آخرین مرتبه در هفته‌های ابتدایی فصل گذشته بود که گل‌گهر در مقاطعی توانست به صدر جدول رده‌بندی مسابقات لیگ برتر برسد، ولی با حکمی که کمیته انضباطی به دلیل استفاده از اریک بایناما صادر کرد آنها به رتبه هشتم سقوط کردند و البته تا پایان فصل تلاشِ تحسین‌برانگیز آنها با وجود کسر هفت امتیاز به کسب رتبه قابل توجه چهارمی ختم شد.
با شروع فصل جدید شاهد یک تیم‌سازی دیگر از مربی‌ای بودیم که هم با تجربه‌ترین مربی ایرانی حاضر در مسابقات لیگ برتر به شمار می‌رود و هم پرافتخاترین آنها. قلعه‎‌نویی بدون سر و صدا و با جذب چند بازیکن تیمی ساخت که مطابق معمول یقه مدعیان قهرمانی را می‌گیرد و حالا نه تنها موفق به انجام این کار شده که توانسته در پایان هفته هشتم به صدر جدول هم تکیه بزند.
سرمربی گل‌گهر این ماموریت مهم را با ایجاد تغییراتی در بازیکنان در دسترسش و همینطور آرایش آنها پیش برده و مثل همیشه تیمی ساخته که تهاجمی فوتبال بازی می‌کند و برخلاف رویه موجود در فوتبال ایران به دنبال دفاع کردن و استفاده از ضدحملات نیست؛ به همین دلیل هم هست که مصاف تیم‌های امیر قلعه‌نویی با مدعیان قهرمانی طی دو نیم فصل اخیر در گل‌گهر در اکثر مواقع زیبا بوده است.

امیر قلعه‌نویی که با کسب 5 عنوان قهرمانی همراه با استقلال و سپاهان پر افتخارترین مربی تاریخ 22 ساله لیگ برتر به شمار می‌رود، آخرین مرتبه در لیگ دوازدهم همراه با استقلال بود که به مقام قهرمانی دست یافت. این مربی طی 9 سال گذشته با تیم‌هایی نظیر ذوب‌آهن، تراکتور و سپاهان تا یک قدمی فتح جام هم پیش رفته، ولی درنهایت موفق به این کار نشده تا حالا با بازگشت دوباره به صدر جدول که تنها جایگاهی است که او را راضی می‌کند و کمی شاگردانش را از فشار خارج خواهد کرد، مقدای از عطش او کاسته شود.
البته که راه درازی در فصل پیش رو مقابل امیر قلعه‎‌نویی و شاگردانش قرار دارد و کسی از آنها انتظار قهرمانی ندارد؛ اتفاقی که اگر رخ بدهد با مدعیانی که در این فصل وجود دارند و ساز و برگی که برای ورود به رقابت‌ها مهیا کرده‌اند، یک معجزه بزرگ رخ داده است.