به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران با ماجراهایی عجیب و هیجان‌انگیز به جام جهانی 1998 فرانسه رسید؛ از عملکرد و نتایج درخشان در مرحله مقدماتی جام جهانی تا شکست برابر بحرین، باخت 3 بر 2 مقابل ژاپن و درنهایت پیروزی شگفت‌انگیز برابر استرالیا که سرانجام پس از مسیری طولانی حکم به حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1998 پس از 20 سال داد.
تیم ملی کارش را با مایلی‌کهن آغاز کرد و با ویرا به جام جهانی رسید؛ در ادامه ایویچ برای مدتی هدایت تیم ملی را برای رساندن به جام جهانی برعهده گرفت و درنهایت جلال طالبی بود که در این مسابقات روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران نشست.
بازی اول برابر یوگسلاوی در غیاب احمدرضا عابدزاده برگزار شد و کاملا غیبت او حس شد، اما با بازگشت این دروازه‌بانِ خاص، تیم ملی روحیه مضاعفی گرفت و توانست در دیدار دوم با دو گل حمید استیلی و مهدی مهدوی کیا برنده دیدار برابر امریکا شود.
شب 31 خردادماه 1377 بسیاری از مردم ایران پس از این پیروزی تاریخی به خیابان‌ها ریختند و ساعت‌ها در حال جشن و پایکوبی بودند. اما پیش از آن فریادهایی که در این عکس می‌بینیم را از قاب تلویزیون تماشا کرده بودند.


حالا تیم ملی دوباره با ماجراهایی متفاوت که گاهی عجیب هم هستند به جام جهانی رسیده و پس از 24 سال بار دیگر در این تورنمنت مقابل امریکا صف‌آرایی خواهیم کرد؛ جالب اینکه حضور انگلیس هم به حساسیت‌های این گروه افزوده تا انگیزه‌های زیادی نزد ملی‌پوشان برای پیروزی در این دو مسابقه وجود داشته باشد.
تیم ملی این روزها زیر نظر کارلوس کی‌روش آماده حضور در مسابقات می‌شود. او در جام جهانی روسیه توانست دومین پیروزی تاریخ فوتبال ایران را در ادوار جام‌های جهانی ثبت کند و حالا امیدوار است  با بازگشت دوباره نه تنها تعداد پیروزی‌های ایران را بیشتر کند که حضور در دور دوم مرحله گروهی را هم برای اولین مرتبه برای فوتبال ایران به ارمغان بیاورد؛ اتفاقی که اگر رخ دهد فریادهای بازیکنان تیم ملی اگر بیشتر از فریادهای احمدرضا عابدزاده در این عکس نباشد، کمتر نخواهد بود.