به گزارش "ورزش سه"، پس از یک جلسه غیبت، عارف غلامی در دیدار امروز برابر ذوب آهن به ترکیب تیم بازگشت. بعد از فعالیت های این بازیکن در اینستاگرام، او از سوی مدیران استقلال به صورت موقت کنار گذاشته شد و پس از برگزاری جلسه کمیته انضباطی، این بازیکن به تمرینات بازگشت و امروز نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

غلامی پس از پایان بازی و در جمع خبرنگاران گفت: به شما و تیم حریف خسته نباشید می گویم. از کل مجموعه تیم تشکر می کنم که تا دقیقه 90 تلاش کردند و توانستیم با کسب پیروزی از زمین خارج شویم. سه امتیاز حساسی بود، حریف یک بازی تدافعی انجام داد و خدا را شکر توانستیم به گل برسیم.

غلامی درباره محرومیتی که باعث شد برابر فولاد غایب باشد، گفت: همانطور که همه می دانید، من فعالیتی را خارج از زمین فوتبال انجام داده بودم. فعالیتی که من در فضای مجازی انجام دادم، از ته دلم بود. این چند روز دوری برایم خیلی سخت بود. حاضر بودم هر جریمه ای از جمله مالی و... صورت گیرد. این چند روزی که استقلال را از من گرفته بودند، خیلی سخت بود.

او ادامه داد: یک سری اتفاقاتی افتاده که دل همه ما رنجیده و همه در کنار هم و ناراحتیم. به کمیته انضباطی رفتم و رفتار کاملا محترمانه ای انجام دادند. البته یک سری جاها که دوستان در کمیته انضباطی صحبت کردند، به آنها حق می دادم. یک سری جاها نیز تصمیم خودم بود و می گویم حرفهایی که زدم را همه همسن های من و هم نسل های من با آن درگیر بودند. ولی به درست شدن همه چیز امیدواریم.

وی درباره حمایت هواداران و بازیکنان پرسپولیس از او پاسخ داد: هوادار استقلال که معلوم است و همیشه به من لطف داشته اند. من نیز تمام تلاشم را کرده ام تا لطفشان را درون زمین پاسخ دهم. فوتبال فراتر از یک بازی است. قبل از اینکه همه مردم و طرفداران فوتبال رنگ آبی، قرمز، زرد، سبز و... را انتخاب کنند، هموطن ما هستند. از هواداران تیم رقیب تشکر می کنم و باید در سختی ها کنار هم باشیم و رنگ ها مهم نباشد. امیدوارم لیاقت حمایتی که از من شد را داشته باشم. آرزوی سربلندی و ایجاد شرایط مناسب را برای آنها دارم.

غلامی درخصوص وضعیت خودش در تیم ملی و امید به حضور در جام جهانی پاسخ داد: سوالی پرسیدید که خیلی وقت بود منتظر بودم تا خبرنگاری این را از من بپرسد. اول می خواهم از آقای اسکوچیچ بابت تمام زحماتی که برای تیم ملی فوتبال کشیدند، تشکر کنم. ما قدردان این موضوع هستیم. به هر حال تغییراتی ایجاد شده و آقای کارلوس کی روش آمده اند. نسبت به نتایجی که در گذشته گرفته و کمک هایی که به فوتبال ایران کرده اند، نیازی به صحبت نیست.

او ادامه داد: ایشان چند سالی از فضای فوتبال ایران دور بوده اند و این طبیعی است. ولی مطمئنم که ایشان همه چیز را ریز به ریز دنبال می کنند و همه بازیکنان را زیر نظر دارند. امیدوارم که من هم بتوانم شرایط مناسبی داشته باشم تا نظر مثبت ایشان را جلب کنم. اگر شد، که خدا را شکر می کنم اگر هم نشد برای موفقیت تیم ملی فوتبال ایران آرزوی موفقیت می کنم.

مدافع استقلال درباره اینکه اگر به گذشته برگردد، فعل و انفعالاتی که باعث محرومیتش شد را دوباره انجام می دهد یا خیر، گفت: همانطور که گفتم، تصمیمی بود که دلی گرفته بودم و واقعا بچه ها نیز کامل در مورد این موضوع از من سوال پرسیدند و به آنها پاسخ دادم. موضوعی بود که دلی بود، خودم متنش را نوشتم و با بغض این کار را انجام دادم. واقعا تحت فشار بودم.

او در پایان خاطرنشان کرد: نه فقط من،  کل مجموعه تیم یک روزهایی کاملا ناراحت سر تمرین حضور پیدا می کردند. بچه ها خودشان را از این مردم می دانند. این هواداران قبل از اینکه طرفدار استقلال، پرسپولیس، سپاهان و... شوند، ایرانی هستند. همه در کنار هم زندگی می کنیم. به امید اینکه همه چیز درست شود و یک زندگی خیلی درست و مناسب پیش روی همه هموطنان باشد.