ادعای یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون مبنی بر اینکه با توجه به فایل صوتی افشا شده، پرونده استقلال و گل گهر می‌تواند دوباره بررسی شود، سر و صدای عجیبی به راه انداخت و بازتاب فراوانی در فضای مجازی داشت به طوری که شایعه پس گرفتن امتیازات داده شده به استقلال، سپاهان و پیکان بابت استفاده گل گهر از بازیکن غیرمجاز آفریقایی به طور بسیار جدی شنیده می‌شد.

در چنین حال و هوایی استقلالی‌ها قبل از ترک هتل نگران آن بودند که مبادا این ماجرا به یک دردسر تازه برای آنها بدل شود ولی پیش از آنکه مسابقه آغاز شود، از طریق یک منبع آگاه خبری محرمانه به آنها رسید که باعث دلگرمی آبی‌پوشان شد.

یک منبع مطلع به استقلالی‌ها خبر داد با توجه به اینکه کمیته استیناف به عنوان بالاترین رکن قضایی فدراسیون فوتبال در مورد این پرونده حکم صادر کرده، کسی نمی‌تواند آن را بشکند مگر اینکه با سند و مدرک مشخص شود یکی از اعضای این کمیته تخلف محرز انجام داده است که اصلاً چنین مدرکی وجود ندارد و کار روال طبیعی خود را طی کرده است.

این طور که به استقلالی‌ها گفته‌اند فقط دادگاه عالی ورزش در صورت شکایت باشگاه گل گهر می‌تواند حکم کمیته استیناف را بشکند و شایعات مطرح شده را نباید جدی گرفت.