علیرضا اکبرپور هافبک تهاجمی اسبق استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره پیروزی تیم استقلال مقابل تراکتور در تبریز، همچنین شباهت گل امیرحسین حسین زاده به گلی که خودش در دربی به پرسپولیس زده بود اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی استقلال مقابل حریف تبریزی اش را چطور دیدید؟

استقلال به دنبال کسب سه امتیاز بود تا هم صدر جدول را حفظ کند و هم می خواست برنده شود که از رقبایش فاصله بگیرد و حریفانش به این تیم نزدیک نشوند. در این امر هم موفق بود.

بازی به لحاظ فنی ارزشی داشت؟

تراکتور در زمین خودش همواره یک حریف سرسخت برای رقبایش محسوب می‌شود. در واقع هر تیمی در تبریز بازی می کند به مشکل برمی‌خورد. آنها برای اینکه خودشان را از پائین جدول جدا کنند نمی خواستند امتیاز از دست بدهند. به همین خاطر شیوه بازی شان به گونه‌ای بود که هر دو تیم نتوانستند بازی همیشگی شان را نمایش بدهند ولی استقلال موفق‌تر عمل کرد. چون با این که تنها دو یا سه موقعیت داشت به گل رسید و برنده شد.

تعویض های استقلال چقدر در این گل تاثیر داشت؟

ارسلان مطهری باز هم آمد و این بار یک پاس گل داد تا استقلال برنده شود. او نشان داده هر زمان می آید برای استقلال اثرگذار ظاهر می شود. مطهری فرصت گلزنی هم داشت که دروازه بان تراکتور اشتباه کرد ولی ارسلان بد آورد و توپش به گل تبدیل نشد.

گل حسین زاده به تراکتور شبیه گلم در دربی بود/استقلال دنبال سه امتیاز بود و آن را هم گرفت/ارسلان مطهری بدشاسن نبود گل هم می زد

درباره گل حسین‌زاده چه صحبتی دارید؟

به نظرم کار خوبی که انجام داد این بود که خودش را یکی نیم بدن از دفاع جلو انداخت. بازیکن تعقیب کننده هم می دید اگر او را زمین بزند اخراج می‌شود و حسین زاده خودش با دروازه بان تک به تک شد. ضربه آخرش هم خیلی دقیق و فنی بود.

شما هم مشابه چنین گلی را به پرسپولیس زده بودید. درست است؟

بله. در دربی پنجاه، مشابه این گل را به داوود فنایی زدم. البته فاصله من در آن گل با دروازه خیلی بیشتر بود.

درباره آن بازی صحبت می کنید؟

ما قبل از آن بازی ۵ سال بود که پرسپولیس را در دربی نبرده بودیم. بازی ها یا مساوی می‌شد یا ما باخته بودیم. بازی دربی رفت هم همان بازی جنجالی ۲-۲ بود که دعوا شد.

همان بازی که استیلی و نوازی درگیر شدند و برومند با پایان رافت؟

بله! علاوه بر آن ماجراها، شرایط جدول در بازی برگشت طوری بود که هر تیمی برنده می‌شد شانسش برای قهرمانی افزایش پیدا می کرد. ما با آن برد هم طلسم پنج ساله را شکستیم هم اینکه شانس مان را برای قهرمانی افزایش دادیم و با توجه به اتفاقات بازی رفت آن را هم به نوعی بردیم.

گل حسین زاده به تراکتور شبیه گلم در دربی بود/استقلال دنبال سه امتیاز بود و آن را هم گرفت/ارسلان مطهری بدشاسن نبود گل هم می زد

در بازی با تراکتور ارسلان مطهری به حسین زاده پاس داد. پاس آن گل شما در دربی پنجاهم را چه کسی داد؟

آقای دین محمدی! کرنر توسط پرسپولیسی‌ها روی دروازه ما زده شد اما توپ شان لو رفت که آقا سیروس توپ را گرفت. من هم چون بازی او را می شناختم و می دانستم پاس توی عمق می دهد استارت زدم و او پاسش را در فضای مناسب فرستاد و من که از وسط زمین حرکت کرده بودم از بیرون ۱۸ قدم وقتی دیدم فنایی از دروازه خارج شده ضربه ام را زدم. چون می دانستم اگر نزدیک شود احتمالا توپ به او برخودر می کرد. با همان یک گل هم بازی را بردیم.

استقلال و پرسپولیس در اسفند ماه ۹ مسابقه داده اند که پنج بار استقلال برنده شده. در واقع کفه ترازو به نفع استقلال بوده. به نظر شما این بازی چطور خواهد بود؟

امیدوارم استقلال این بازی را ببرد تا هم یک مسابقه ۶ امتیازی مقابل رقیب جدی خودش را برنده شده باشد و هم دربی این اسفند پل قهرمانی باشد. هم اینکه رقیب دیرینه اش را شکست بدهد تا هواداران بیشتر خوشحال شوند.