طهمورث حیدری با محمد زارعی، خبرنگار همشهری ورزشی گفتگو کرده است

روز پنج شنبه گذشته بود كه اعضای هيات رييسه فدراسيون فوتبال در يک تصميم شجاعانه رای به عزل شهاب عزيزی خادم دادند، البته اين عزل موقت خواهد بود تا اعضای مجمع در جلسه ارديبهشت ماه سال آينده خود تصميم قطعی را در اين ارتباط را بگيرند. در اين مدت فدراسيون به صورت سرپرستی اداره خواهد شد. پيرامون اتفاقات استيضاح عزيزی خادم، طهمورث حيدری، عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال صحبت هایی را انجام داده است.

طهمورث حيدری، عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال درباره اينكه از كی به اين نتيجه رسيدند كه شهاب عزيزی خادم بايد استيضاح شود گفت:

من خودم خيلی ديرتر به اين نتيجه رسيدم اما دوستان ديگر هيات رييسه زودتر به اين نتيجه رسيدند و براي آن دلایلی هم داشتند اما به هرحال ما در فوتبال هستيم و به خوبی مي دانيم اگر همه ما مواردی كه در اساسنامه است را رعايت كنيم هرگز به بن بست نمی خوريم. اساسنامه يعنی قانون. هر رييسی به فدراسيون بيايد اگر به اسناسامه عمل نكند يا به آن كم اهميتی كند به بن بست می خورد. شهاب عزيزی خادم در اين زمينه ضعف هايی داشت. 

وی درباره اينكه رابطه نزديكی با عزيزی خادم داشت تاكيد كرد:

من تا آخرين روزها از شهاب حمايت كردم و اين را وظيفه خودم می دانستم. من رييس امور استان ها و عضو هيات رييسه بودم و دوست داشتم اشكالات برطرف شود اما در حين حال رابطه نزديكی هم با شهاب داشتم و ايرادها را صادقانه به شهاب می گفتم اما ايشان تشخيص شان اين بود كه طور ديگری رفتار كنند. 

او درباره اينكه اصولی ديگر عضو هيات رييسه فدراسيون در مصاحبه ای گفت عزيزی خادم به آنها در خصوص تصويب اساسنامه از سوی فيفا دروغ گفته است اضافه كرد:

در اين خصوص عزيزی خادم دروغ نگفت، رفيعی مشاور ايشان به دروغ موضوعی را مطرح كرد. اگرچه فيفا در ايميل خود و نامه ای كه آمد در بخشی از آن از فدراسيون تشكر كرده بود و ايشان (رفيعي) هم می خواست اين پيام تبريک فيفا را به جامعه بدهند اما حفظ جايگاه مجلس شوراری اسلامی براي همه ما فرض است. رفيعی نبايد آن ادبيات را به كار می برد. ما نيازمند كمک مجلس هستيم و من مطمئنم مسئولين شواری اسلامی به ويژه كميسيون فرهنگی و كميته ورزش كمک خواهند كرد تا ان شاالله مشكلی از بابت تصويب اساسنامه نداشته باشيم. حتی هم اگر لازم است تعاملاتی هم با فيفا انجام بدهيم. 

اين عضو ارشد هيات رييسه فدراسيون فوتبال درباره اينكه اگر روسای بعدی فدراسيون فوتبال هم تخلفی كنند از سوي هيات رييسه استيضاح خواهند شد گفت:

اساسنامه تكليف ما را شروع كرده است. هر عضوی از فدراسيون اگر به وظايف خودش عمل نكند يا تخطی بكند هيات رييسه وظيفه دارد ورود كند و قانون هم اين اختيار را داده است. در اين بين اگر رييس فدراسيون هم به وظايف خود عمل نكند هم به فدراسيون و فوتبال ضربه زده و هم خودش متضرر خواهد شد. اما به نظر من اتفاقاتی كه در زمان رياست فدراسيون عزيزی خادم افتاد ديگر رخ نمی دهد و نخواهد افتاد. ما هم مصمم هستيم اجازه ندهيم حواشی دامن فدراسيون را بگيرد. 

حيدری اضافه كرد:

مشكلات فدراسيون برطرف خواهد شد. ما تيم ملی خوبی داريم. بازيكنان ارزشمندی در تيم ملی هستند كه در اروپا هم جزو بهترين ها محسوب می شوند بايد با كمک سرپرست جديد فدراسيون برنامه ريزی كنيم تا با وجود برخی مشكلات بتوانيم در جام جهانی از مرحله گروهی خودمان صعود كنيم. از رسانه ها هم می خواهم ما را همراهی كنند تا اتفاقات خوب با جو خيلی خوب همراه شود و اتفاقات خوبی كه براي فوتبال كشور رقم خورده با تلخی همراه نشود. اين نكته را هم بگويم در حال حاضر هيات رييسه يک دل شبانه روز با وحدت برای رتق و فتق كردن امور فوتبال كار می كند و رعايت اساسنامه برايش در اولويت است. 

او درباره اينكه آيا اعضای مجمع رای به بركناری عزيزي خادم خواهند داد يا اينكه اين احتمال وجود دارد عزيزی خادم دوباره از سوی مجمع رای اعتماد بگيرد گفت:

اين ديگر بستگی به نظر اعضای مجمع دارد اما با اين وضعيت بعيد می دانم خود عزيزی خادم به مجمع بيايد. من از همين جا از عزيزی خادم می خواهم از حضور در مجمع انصراف بدهد تا فوتبال راه خودش را ادامه بدهد. در اين بين بايد تاكيد كنم هيات رييسه ركن اساسی در فوتبال و فدراسيون است. بايد احترام گذاشت به مسائلی كه با عقل سليم در جلسات گرفته شده است.