آرتین زهرابی؛ حرف‌های جواد نکونام در جریان نشست خبری دیدار تیم‌های فولاد - نساجی، بسیار مهم است.

نکونام می‌گوید؛ «اکنون هیچ‌کس لذتی از فوتبال نمی‌برد، نه شادی هست و نه طرفداری حضور دارد. ما بدون هوادار بازی می‌کنیم، بازیکنانمان که گل می‌زنند، خوشحال نیستند و خوشحالی نمی‌کنند. وقتی تمام استادیوم‌ها تعطیل است، به نظر من لیگ را تعطیل و مسابقات را به بعد از جام جهانی موکول کنیم.»

فوتبال ایران، شرایطی ملتهب را پشت سر می‌گذارد. حال فوتبال در یک کلام خوب نیست؛ آن هم در اوضاع و احوالی که مربیان خارجی خوبی وارد رقابت‌های لیگ برتر شده اند. چند بازیکن درست و درمان خارجی با تیم‌های ایرانی قرارداد بسته اند و این لیگ می‌توانست، اوج هیجان را به ارمغان بیاورد.

از همه مهمتر، جام جهانی ۲۰۲۲ را در پیش داریم. دنیا برای تماشای بازی‌های این جام، سر و دست می‌شکند و سعودی‌ها رکورد خرید بلیت مسابقات را شکسته اند. قطر آماده یک میزبانی تاریخی در آسیا شده است و می‌خواهد ورزشگاه‌های بزرگش را به رخ خیلی‌ها بکشد؛ از جمله به ما که اساسا در ساخت ورزشگاه و حتی حفظ همین استادیوم‌های فرسوده، مدام درجا زده ایم.

تیم ملی ایران نیز با حضور کارلوس کی روش، تبدیل به یک تیم متفاوت شده بود اما همه این اتفاقات خوب، ناگهان از درجه اهمیت ساقط شده اند. لیگ بدون تماشاگر شده، بازیکنان دیگر آدم‌های سابق نیستند و روحیه قبل را ندارند. سیل شایعات در این فوتبال، همه چیز را تحت شعاع قرار داده؛ انگار که عده ای حتی به حذف ایران از جام جهانی رضایت می‌دهند!

رقابت‌های لیگ، دیگر تماشاگر ندارد؛ حتی در دوران پر استرس کرونا هم شاهد این همه بی انگیزگی و رخوت در فوتبال نبودیم. بنابراین از نکونام نمی‌شود خرده گرفت که پیشنهاد تعطیلی این لیگ بی خاصیت را مطرح می‌کند. به پیشنهاد او باید فکر کرد؛ این لیگ، هیچ جاذبه ای ندارد.

لیگی که تماشاگر ندارد، ته دیگ هم نیست؛ چه رسد به لیگ!