به گزارش "ورزش سه"، چند سرمایه‌گذار آمریکایی از مدتی پیش به دنبال خرید باشگاه اورتون هستند. با اینکه در هفته‌های گذشته اعلام شد مذاکرات آنها با فرهاد مشیری، مالک ایرانی‌الاصل، باشگاه اورتون به نتیجه نرسیده و متوقف شده است روزنامه لیورپول‌اکو مدعی شد به اطلاعاتی دست یافته که دور جدید مذاکرات آغاز شده و احتمال موفقیتش بالا است.

در ماه‌‌های اخیر گزارش‌های متعدد نشان می‌داد گروهی از سرمایه‌گذاران آمریکایی به رهبری ماسی‌یک کامینسکی، فعال شناخته‌شده حوزه املاک، تمایل زیادی برای خرید اورتون یا ورود به مجموعه مالکان اصلی دارند.

فرهاد مشیری هم تمایل زیادی به جذب سرمایه‌گذار دارد. او از مدتی پیش ساخت و ساز ورزشگاه جدید باشگاه اورتون را آغاز کرده و برای تامین مالی آن به مشکل برخورده است. مشیری ابتدا امیدوار بود با فروش حق نام‌‌گذاری این استادیوم مبالغ کافی برای ادامه عملیات را بدست آورد اما این برنامه او به نتیجه نرسید.

روزنامه اکو می‌‌گوید از منابع در سیستم بانکی آمریکا دریافته که یک گروه سرمایه‌‌گذاری پذیرفته است که مبلغ مورد نیاز کامینسکی برای ورود به جمع سرمایه‌گذاران اصلی اورتون را در اختیار او قرار بدهد. این گزارش حاکی است مشیری در مذاکرات با میلیاردر آمریکایی از او خواسته از سرمایه و تخصص خود در املاک و ساخت و ساز برای تکمیل استادیوم جدید اورتون استفاده کند.