به گزارش "ورزش سه"، هافبک پرتغالی پورتو خیلی خوش شانس بود که بعد از پس گردنی به بازیکن حریف با جریمه‌ای که استحقاق آن را داشت روبرو نشد. این اتفاق در بازی روز جمعه پورتو – بنفیکا رخ داد و اگر به اخراج اتاویو می انجامید، اوضاع برای پورتو به شدت خراب می شد.

بعد از گل بنفیکا (دقیقه 27) و در حالی که بازیکنان این تیم به آرامی در حال بازگشت به زمین خودی بودند، اوتاویو که به نظر می رسید خیلی عصبانی شده، از حد مجاز عبور کرده و اقدامی عجیب از او سر زد. هافبک پورتو که سرعت کم راموس در رساندن خودش به وسط زمین، اعصابش را به هم ریخته بود، شخصا جریمه او را به عهده  گرفته، به سمتش دوید و یک سیلی محکم به پشت سر او زد!

مهدی طارمی در لحظه زدن پس گردنی به بازیکن بنفیکا، خیلی سعی کرد مانع اوتاویو شود ولی هافبک پرتغالی پورتو عزم خود را جزم کرده بود که این گونه بازیکن حریف را مجازات کند! گویا او می دانست که قرار نیست مجازاتی در انتظارش باشد!

بازیکن بنفیکا که از پشت غافلگیر شده بود، همه شدت سلیی اوتاویو را حس نکرد و قبل از اینکه دست بازیکن پورتو به خوبی روی سر او آرام بگیرد، ضربش توسط طارمی گرفته شده بود. راموس سپس روی زمین افتاد و در این لحظه بازیکنان بنفیکا در حمایت از هم تیمی خود دور او حلقه زده و بازیکنان خاطی حریف را دوره کردند.

اوتاویو بعد از این حرکت، به کار خود در بازی ادامه داد؛ بدون اینکه اخراج شود یا حتی یک کارت زرد دریافت کند! این تصمیم داور بازی تعجب همه حتی خود اعضای تیم پورتو را به همراه داشت که در دل خود خوشحال بودند و می دانستند که داور چه لطفی به آنها کرده است.