سرمربی سابق بارسلونا امشب دوباره به نیوکمپ می رود. 

ارنستو والورده باز هم به عنوان سرمربی اتلتیک بیلبائو به نیوکمپ می رود.

طرفداری | به گزارش مارکا، ارنستو والورده حدود سه سال قبل از بارسلونا اخراج شد و گذر زمان ثابت کرد که آن تصمیم از بدترین تصمیمات مدیران وقت باشگاه بود. والورده پس از یک استراحت طولانی مدت، امشب دوباره به نیوکمپ برمی گردد، این بار به عنوان سرمربی اتلتیک بیلبائو. سرمربی سابق بلوگرانا در مصاحبه قبل از بازی از انگیزه اش برای پیروزی در نیوکمپ صحبت کرد. 

برای پیروزی به نیوکمپ می روم، نه برای انتقام گرفتن. بارسلونا فصل خیلی خوبی را می گذراند، آنها مقابل ویارئال عالی کار کردند و کار بسیار دشواری در پیش داریم. افراد زیادی را در آنجا می شناسم و با آنها در ارتباط هستم. با این حال این هم فقط یک بازی فوتبال است. تعلق خاطر داشتن به بارسلونا؟ این گونه نیست، من یک حرفه ای هستم. بارسلونا مرا استخدام کرد و مدتی در آنجا حضور داشتم و تلاش کردم تا بهترین نتیجه را برای باشگاه بگیرم، در مورد اتلتیک بیلبائو نیز همین ذهنیت را دارم.

والورده ادامه داد: 

استقبال هواداران از من؟ نمی دانم. ما سرمربیان روی پل بسیار باریکی در حال حرکت هستیم. وقتی می بریم به ما می گویند که قطعا فصل موفقی خواهی داشت و وقتی که می بازیم، می گویند که هیچ دستاوردی نخواهید داشت. من به این قضیه عادت کرده ام. با این حال حس خوبی نسبت به بارسا دارم، ما دو بار لالیگا را با اختلاف بردیم، در لیگ قهرمانان فقط دو بار شکست خوردیم و قهرمانی کوپا دل ری را هم تجربه کردیمو خاطرات خوبی از بارسلونا دارم و از دورانم در آنجا راضی ام.

سرمربی اتلتیک بیلبائو در نهایت گفت: 

در مورد ژاوی؟ او به خوبی بارسا را می شناسد، یکی از بزرگ ترین بازیکنان که می داند شکست یا نبردن بازی ها در بارسلونا چه معنایی برای تیم دارد. ژاوی در تلاش است تا تیم را با ایده هایش تطابق ببخشد و به نظرم تیم خوب ساخته است، بارسلونا بالا و پایین هایی داشته اما قطعا یک تیم قدرتمند است و می تواند برای هر دستاوردی جاه طلبی داشته باشد. انتقادات هم همیشه وجود خواهند داشت.