سرمربی بارسلونا از عملکردی که تیمش مقابل اتلتیک بیلبائو به نمایش گذاشت، راضی است. 

ژاوی از پیروزی بارسلونا مقابل اتلتیک بیلبائو می گوید.

طرفداری | بارسلونا در جریان دیداری از هفته یازدهم لالیگا، موفق شد مهمانش اتلتیک بیلبائو را با نتیجه 4-0 در هم بکوبد. ژاوی، سرمربی بلوگرانا در مصاحبه پس از بازی راجع به عملکرد تیمش صحبت کرد. 

می دانستیم که حریف با حضور دی مارکوس و نیکو ویلیامز از پرس ما خارج می شود، به همین دلیل یک هافبک دیگر در زمین گذاشتیم تا کیفیت پرس ما بالا برود. همه هافبک هایمان هم به خوبی متوجه نقش خودشان شدند. انتظار یک بازی پرفشار را داشتیم وخوشحالم که امشب همه چیز خوب پیش رفت.

من دوست دارم در همه بازی ها 4-0 پیروز شویم اما این فوتبال است و در این ورزش، قدرت تصمیم گیری نقش اول را ایفا می کند. دمبله برای مثال در برخی مسابقات بهترین تصمیمات را می گیرد و در برخی دیگر در تصمیم گرفتن لحظه آخر مشکل دارد. باید راندمان او را بالا ببریم و تعداد روزهای خوبش را بیشتر کنیم. زندگی یک وینگر همین است، زندگی وینگرها در بارسلونا تا همین حد بالا و پایین دارد. عثمان باید یاد بگیرد که چه زمان از حرکت بایستد و سعی نکند همه مدافعان را دریبل بزند. 

شما بر اساس نتیجه تیم را آنالیز و قضاوت می کنید اما به نظرم مقابل اینتر هم نه رویکردمان اشتباه بود و نه مشکل اساسی داشتیم، آن روز فوتبال خوبی بازی کردیم اما نتیجه نگرفتیم. در ال کلاسیکو اما خوب نبودیم، باید بهتر کار می کردیم و آنالیز باکیفیت تری انجام می دادیم. با این حال مقابل ویارئال و اتلتیک بیلبائو توانستیم خواسته هایمان را در زمین پیاده کنیم. تنها بازی بد ما در ال کلاسیکو بود. 

پیروزی امروز به بازیکنان تعلق دارد، نه سرمربی چون آنها هستند که فوتبال بازی می کنند و در زمین نقش آفرینی انجام می دهند. گاهی اوقات بیش از حد به نقش سرمربی بها می دهیم. این بازیکنان هستند که در بازی ها پیروز می شوند و یا شکست می خورند؛ من اینجا هستم تا به آنها کمک کنم. 

مصدومان؟ گاوی تنها مشکل ضرب دیدگی داشت اما به نظرم مشکل سرجی روبرتو جدی است. روی او معایناتی انجام خواهد شد و در مورد وضعیتش اطلاع خواهیم یافت.  

افت سطح لالیگا؟ این طور فکر نمی کنم. به نظرم تیم هایی مانند رئال سوسیداد، اتلتیک بیلبائو، سویا و ویارئال همگی طی سال های اخیر رشد کرده اند اما درست می گویید، تیم ها امسال کمی از پارسال ضعیف تر هستند.