به گزارش "ورزش سه"، پابلو توره، بازیکن 19 ساله جدید بارسا، یکی از خریدهای تابستانی باشگاه کاتالان است و با قراردادی تا سال 2026 از راسینگ سانتاندر به خدمت گرفته شد. در روز پایانی نقل و انتقالات، شایعاتی منتشر شد که او قرضی به باشگاه سابقش بر می گردد ولی در نهایت ماندنی شد.

توره در هفته دوم لالیگا وارد فهرست بارسا برای بازی مقابل رئال سوسیداد شد ولی به او فرصت بازی نرسید اما سرانجام 45 روز پیش در بازی برابر ویکتوریا پلژن، او 10 دقیقه فرصت حضور در میدان را پیدا کرد. توره به جای فرانک کسیه وارد زمین شد. این اولین بازی بارسا در دور گروهی لیگ قهرمانان بود و برای توره نیز به‌یادماندنی شد.

توره سپس در اختیار تیم دوم بارسا قرار گرفت و شانس حضور در ترکیب تیم اول بارسا را پیدا نکرد تا اینکه شب گذشته و در بازی برابر بیلبائو ژاوی که از پیروزی تیمش مطمئن بود(برتری 4-0)، توره را به میدان فرستاد تا او اولین بازی خود در لالیگا را هم تجربه کند. توره در دقیقه 77 جانشین عثمان دمبله در زمین شد.

توره در مورد اولین بازی خود در لالیگا گفت:«اولین بازی در لالیگا همیشه خاص است به ویژه که در نوکمپ هم باشد. از این بابت بسیار خوشحالم. بازی برابر هواداران بارسا فشار زیادی را به شما وارد می کند و خانواده و دوستانم نیز در ورزشگاه بودند. قبل از ورود به زمین استرس داشتم ولی ژاوی به من گفت، خیالم راحت باشد و بازی خودم را انجام بدهم. مثل همیشه بازیکنان باتجربه بارسا نیز به من کمک کردند و سعی داشتند به من اعتماد به نفس بدهند.»

توره ادامه داد:«در بارسا رقابت بالاست و به سختی می توان شانس حضور در ترکیب اصلی را پیدا کرد ولی من ناامید نمی شوم و به تلاش ادامه خواهم داد. چند هفته در سطح خودمان نبودیم ولی در دو بازی اخیر پرگل برنده شدیم و تیم روند خوبی را طی می کند. فصلی طولانی در پیش است و هدف اصلی ما قهرمانی در لالیگاست.»