سرمربی بارسلونا در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار با بایرن مونیخ در مورد وضعیت تیمش پیش از جدال های حساس فرداشب صحبت کرد.

ژاوی بر این باور است که بارسلونا برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چیزی فراتر از معجزه لازم دارد. 

طرفداری | به گزارش موندو دپورتیوو، بارسلونا خودش را برای میزبانی از بایرن مونیخ در استادیوم نیوکمپ آماده می کند. بلوگرانا تا قبل از دمیده شدن سوت شروع بازی از سرنوشت خود مطلع خواهد شد، اگر اینتر بتواند ویکتوریا پلژن را شکست دهد، همراه با بایرن مونیخ به مرحله بعد صعود می کند و بارسلونا راهی لیگ اروپا خواهد شد. ژاوی، سرمربی بارسلونا در کنفرانس مطبوعاتی حضور یافت و در مورد وضعیت تیمش صحبت کرد:

انتظار یک بازی بسیار دشوار را دارم. مقابل بایرن مونیخی بازی داریم که بسیار فیزیکی است و اخیرا هم عالی کار کرده است. از نظر ما آنها یکی از بهترین تیم های جهان هستند. صرف نظر از نتیجه ای که در دیدار اینتر و ویکتوریا پلژن رقم بخورد، ما باید بازی خوب خودمان را به نمایش بگذاریم و پیروز شویم. 

ژاوی ادامه داد:

معجزه؟ به چیزی فراتر از آن نیاز داریم. به خاطر اشتباهات خودمان به این وضعیت دچار شده ایم و باید از خودمان انتقاد کنیم. در موقعیت بسیار بدی هستیم اما هنوز امید اندکی داریم. در فوتبال گاهی اوقات پیش می آید که تیم شایسته، به حق خود نمی رسد. صعود کردن به مرحله بعد دست ما نیست اما ما تمام تلاش خودمان را انجام خواهیم داد. 

سرمربی بارسلونا افزود: 

مهم نیست که چه پیش می آید، ما تحت هیچ شرایطی نباید تمرکز و ذهنیت خودمان را از دست بدهیم. بعد از ال کلاسیکو همه چیز شبیه به یک ویرانه به نظر می رسید اما دو بازی خوب داشتیم و ریکاوری کرده ایم. امید آخرین چیزی است که می میرد اما متاسفانه سرنوشت مان دست خودمان نیست. لیگ قهرمانان امسال با ما بد تا کرد. 

ژاوی پیغامی برای هواداران ارسال کرد:

همان حرف همیشگی؛ ما به شما نیاز داریم و قطعا از تمام توانمان بهره خواهیم گرفت تا نشان دهیم می توانیم با هر حریفی رقابت کنیم. در بخش زیادی از لحظات حساس لیگ قهرمانان اروپای این فصل، در سطح مطلوب نبودیم و دیگر کنترل اوضاع را در اختیار نداریم. همه آنها اشتباهات خودمان و اشتباهات تیمی ما بودند. 

ژاوی در ادامه گفت: 

خط هافبک چهارنفره به ما کمک می کند تا حفظ توپ بهتری داشته باشیم و کمتر توپ لو بدهیم. مقابل ویارئال کارمان را به بهترین شکل انجام دادیم و به خوبی بر پرس آنها غلبه کردیم. مقابل بایرن مونیخ هم می خواهیم سبک خودمان را به حریف دیکته کنیم. 

 سرمربی بارسلونا در ادامه از ژول کونده و روبرت لواندوفسکی تمجید کرد:

 کونده در دوئل ها پیروز می شود، جنگنده است و در بازگشت به زمین خودی بسیار سریع است. او مدافع بسیار باکیفیتی است که با توجه به سنش از قدرت رهبری خیلی خوبی هم برخوردار است. ژول به ما احساس امنیت می دهد. سیستم 9 کاذب؟ به شرایط و بازی بستگی دارد. داشتن یک مهاجم مهاجم هدف برای تیم اهمیت زیادی دارد اما وقتی که نباشد، می توانیم از سیستم هایی مانند 9 کاذب هم استفاده کنیم؛ سیستمی که قبلا در بارسلونا از آن استفاده می کردیم. سه کلمه برای توصیف لواندوفسکی؟ برنده، باکیفیت، گلزن. این بازی یک مسابقه انتقامی برای ما و لواندوفسکی است، کسی که در بازی رفت موفق به گلزنی نشد. 

  ژاوی از ویکتوریا پلژن می گوید: 

خب، کار به جایی رسیده است که باید ویکتوریا را هدایت کنم! (با خنده) ما فردا در رختکن بازی اینتر و ویکتوریا پلژن را تماشا خواهیم کرد. اگر به لیگ اروپا برویم، مثل شیر برای فتح آن رقابت خواهیم کرد.