اریک گارسیا در کنار ژاوی در کنفرانس مطبوعاتی حضور یافت. 

اریک گارسیا می داند که کار بارسلونا برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بسیار سخت است.

طرفداری | به گزارش موندو دپورتیوو، بارسلونا خودش را برای میزبانی از بایرن مونیخ در استادیوم نیوکمپ آماده می کند. بلوگرانا تا قبل از دمیده شدن سوت شروع بازی از سرنوشت خود مطلع خواهد شد، اگر اینتر بتواند ویکتوریا پلژن را شکست دهد، همراه با بایرن مونیخ به مرحله بعد صعود می کند و بارسلونا راهی لیگ اروپا خواهد شد. اریک گارسیا، مدافع بارسلونا در کنفرانس مطبوعاتی کنار ژاوی حضور یافت و در مورد وضعیت تیمش صحبت کرد. 

کارمان برای صعود دشوار است چون سرنوشت مان دست خودمان نیست. بازی را در حالی شروع خواهیم کرد که نتیجه بازی اینتر مشخص شده، در هر صورت امید آخرین چیزی است که می میرد. من مقابل رئال مادرید اشتباه کردم و مقابل اینتر هم می توانستم بهتر باشم. انتقادات سازنده هستند، من جوانم و جا برای پیشرفت دارم. با این حال به توهین ها و بی احترامی ها توجه نخواهم داشت. 

اریک گارسیا ادامه داد: 

ما در مونیخ نتیجه خیلی بهتری بودیم. در میلان اتفاقاتی پیش آمد که شکست خوردیم و مقابل اینتر هم آن نتیجه پیش آمد. به هر حال فعلا در چنین وضعی قرار گرفته ایم و کاری نمی توان انجام داد. مقابل بایرن مونیخ باید مثل دو بازی اخیرمان کار کنیم. آنها تیم فوق العاده ای هستند و آزمون خوبی در پیش داریم. لواندوفسکی؟ خوشحالم که دیگر مثل قبل لازم نیست مقابلش بازی کنیم و او را در تیم خودمان داریم! 

مدافع جوان بلوگرانا در نهایت از وضعیت مدافعان تیمش صحبت کرد: 

مدافعان خوبی در تیم داریم، مدافعانی با سبک های متفاوت که همگی مکمل هم هستند. کونده پیش از این در سویا نشان داده بود که یک مدافع بسیار کامل است. بازیکنی بسیار سریع که از همبازی بودن با او لذت می برم. ژول هنوز جوان است و آینده درخشانی در پیش دارد. پا به توپ مدافعان جوان از توانایی دفاعی آنها بهتر است؟ به شخصه این چنین فکر نمی کنم. به نظرم اولین وظیفه ما دفاع کردن است اما علاوه بر اینها توانایی بازیسازی نیز خصوصیت مثبتی است. بالده یک هواپیما است و به نظرم از رقابت موجود در تیم نیز سود برد. او با آلبایی رقابت می کند که یکی از بهترین های جهان در این پست بوده است و همچنین مارکوس آلونسو، یک بازیکن بسیار باتجربه.