به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا و اتلتیکو مادرید موفق نشدند شب گذشته برابر حریفان‌شان به پیروزی برسند و از صعود به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان بازماندند. 
بارسلونا در ورزشگاه نوکمپ میزبان بایرن مونیخ و با نتیجه 0-3 برابر این تیم شکست خورد تا موفق به گرفتن انتقام نشده و راهی لیگ اروپا شده باشد. 
در دیگر دیدار چهارشنبه شب نیز اتلتیکو مادرید در ورزشگاه واندا متروپولیتانو با تساوی 2-2 برابر بایرلوزکون متوقف شد تا آنها هم از صعود به مرحله بعدی در فاصله یک بازی تا پایان مرحله گروهی بازمانده باشند. 
پیش از این نیز سویا نتوانسته بود مجوز صعود به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان را دریافت کند تا عملا رئال مادرید تنها نماینده اسپانیا در لیگ قهرمانان باشد. 


روزنامه اسپانیایی آ.اس در اشاره به حذف اتلتیکو و بارسا از این رقابت‌ها از تیتر «شب فاجعه» برای توصیف این اتفاق استفاده کرد و تصویری از کاراسکو روی جلدش گذاشت که نتوانست در وقت تلف شده پنالتی را به گل تبدیل و امید تیمش را حفظ کند. 


روزنامه مارکا هم بیشترروی حذف اتلتیکو از این رقابت‌ها تمرکز کرد و از عبارت «ظالمانه» برای توصیف این اتفاق استفاده کرد. 


روزنامه اسپورت نیز از عملکرد این دو تیم انتقاد کرده و با تیتر «شکست نابخشودنی» به حذف آنها از این رقابت‌ها اشاره کرد تا ناراحتی هواداران آنها خصوصا بارسا را نسبت به این موضوع نشان داده باشد.