به گزارش "ورزش سه"، مراکشی‌ها با هدایت ولید رکراکی در حالی خود را آماده حضور در جام جهانی می‌کنند که هواداران این تیم باتوجه به نزدیکی کشورشان به محل برگزاری جام جهانی، حضور پرشوری در سه بازی این تیم در جام جهانی خواهند داشت و احتمالا هواداران قطری نیز از آنها حمایت خواهند کرد.

ولید رکراکی سرمربی این تیم در حالی هدایت مراکش را برعهده گرفته که بسیاری تصور می‌کردند هلیلوویچ سرمربی مراکش در جام جهانی باشد اما اختلاف نظر بازیکنان با او باعث شد تا فدراسیون فوتبال سرمربی را تغییر دهد. آنها اعتقاد داشتند مراکش در دوره او اگرچه نتایج خوبی گرفته اما با تیمهایی مثل الجزایر، مصر و سنگال که قدرتهای قاره هستند، روبرو نشده و محک جدی نخورده است.

با این حال مراکش حالا امید زیادی دارد تا در جدال با کرواسی، بلژیک و کانادا، سربلند باشد و برخلاف دوره قبلی که مقابل ایران، اسپانیا و پرتغال ناکام ماند، راهی مرحله بعدی شود.

مراکش پیش از این در جام جهانی 1986 موفق شد به مرحله حذفی صعود کند که این نتیجه باعث شد تا لقب «حماسه مکزیک» از سوی هواداران تیمهای عربی به عملکرد مراکش داده شود و حالا شاگردان رکراکی امیدوارند این نتیجه را تکرار کنند.

آنها علاوه بر حمایت هواداران، اسکواد بسیار خوب شامل بازیکنانی نظیر اشرف حکیمی، حکیم زیاش، یاسین بونو و... را دارد که نسلی طلایی را ساخته‌اند.