به گزارش ورزش سه، مهاجم نوک دورتموندی ها که اکنون فقط 17 سال دارد، دو سال در تیم اصلیِ دورتموند حضور دارد و فوتبالیستی بسیار با استعداد تلقی می شود. یوسف در آینده ایی نزدیک می تواند به یکی از پردرآمدترین بازیکنان شاغل در بوندسلیگا تبدیل شود.

با وجود آینده درخشانِ این بازیکن در زمین فوتبال، وقتی پروژکتورهای استادیوم شروع به خاموش شدن می کنند، در طرف دیگر زندگی اش اتفاقاتی تلخ و عجیب شروع به نمایان شدن می کنند.

موکوکو به علت اینکه هنوز به سن قانونی نرسیده، قراردادهای او می بایست توسط پدر و مادرش امضا شود و همین سبب به وجود آمدن مشکلات میان او و خانواده اش شده است.

او متولد کامرون است و خانواده اش از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نمی باشد و از این رو آنها به درآمدِ پسرشان از فوتبال چشم بسته اند.

پدر و مادر موکوکو مبلغی بیش از یک میلیون یورو به صاحب خانه شان بدهکار هستند و راهی جز جیب پسر نوجوانشان برای تسویه پیدا نمی کنند.

این مبلغ می بایست تا تاریخ 10 نوامبر (کمتر از دو هفته دیگر) پرداخت شود وگرنه والدین این بازیکن سقفی برای زندگی کردن در آن نخواهند داشت.

از قضا این بازیکنِ جوان و جویای نام، به واسطه درگیری های اخیر با خانواده اش، قصد کمک به آنها را ندارد.

 پدر این بازیکن مدعی شده است  که دلیل اصلی این اختلافات، پاتریک ویلیامز مدیر برنامه های موکوکو است و حرص و طمع او، به این درگیری ها دامن زده است.

موکوکو تنها چند هفته دیگر 18 ساله می شود و باشگاه دورتموند می تواند قراردادی جدیدی با او و بدون حضور اولیای این بازیکن به ثبت برساند.

در قرارداد جدید، موکوکو و ایجنتش درخواست دستمزدی 8 میلیون یورویی کرده اند که در صورت موافقت سران دورتموند، یوسف موکوکو در کنار متس هوملس و امره جان به پردرآمدترین بازیکنِ زنبورها تبدیل خواهد شد.