به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا یک بار دیگر به لطف گل روبرت لواندوفسکی حریفش را شکست داد و موفق شد در ورزشگاه مستایا برابر والنسیا سه امتیاز را کسب کند. جوردی کرویف، مدیر ورزشی بارسا، در پایان بازی گفت که روبرت لواندوفسکی بزرگترین تفاوت دو تیم بود. ستاره 34 ساله لهستانی حالا در لالیگا 13 گله است. او در 12 بازی لالیگا موفق به ثبت این تعداد گل شده و متوسط گلزنی اش 1.08 در هر بازی است. 

لواندوفسکی همچنان یکی از شانس های تصاحب کفش طلای اروپاست و بالاتر از او ارلینگ هالند، مهاجم سیتی، با 17 گل قرار دارد. لوا و هالند تاثیرگذارترین مهاجمان در بین پنج لیگ معتبر اروپا نیز هستند چرا که به تنهایی 45 درصد گل های تیم‌شان را به ثمر رسانده اند. لواندوفسکی 13 گل از 29 گل بارسا را زده و هالند نیز 17 گل از 37 گل سیتی در لیگ برتر را به ثمر رسانده است.

با این حال می توان ادعا کرد که بارسلونا در مقایسه با سیتی وابستگی بیشتری به مهاجم بزرگش دارد. در بازی شب گذشته برابر والنسیا، لواندوفسکی در بیشتر دقایق بازی در زمین محو بود. او یک ضربه سر زد که به تیر برخورد کرد، یک شوت بیرون چارچوب داشت و تنها شوت داخل چارچوبش گل شد.در نیمه دوم لوا تنها هشت لمس توپ داشت اما در نهایت توانست گل سه امتیازی را بزند. تا به اینجای فصل او 34 بار شوتزنی کرده و 25 تای‌شان داخل چارچوب بوده اند. از این 25 شوت نیز 13 تا(30 درصد شوت‌‎ها) به گل تبدیل شده اند.

شرایط در رئال مادرید کاملا متفاوت است و در این تیم وابستگی به بازیکن خاصی را شاهد نیستیم. بهترین گلزن رئال در لالیگا فده والورده است. او 6 گل از 28 گل رئال را زده است(21 درصد گل ها).

در لیگ یک فرانسه، کیلیان امباپه، نیمار و لیونل مسی با 10، 9 و 6 گل زده بهترین گلزنان پی اس جی صدرنشین هستند. پاریسی ها 36 گل زده اند که 27 درصدش توسط امباپه به ثمر رسیده است. در پی اس جی هم وابستگی به یک بازیکن خاص دیده نمی شود.

در بوندسلیگا بایرن 38 گل زده و جمال موسیالا با هفت گل بهترین گلزن مونیخی هاست. او 15 درصد گل های تیمش را زده است.

در سری آ ویکتور اوسیمن با زدن هفت گل از 30 گل ناپولی، بهترین گلزن تیم صدرنشین است. او 23 درصد گل های تیمش را زده است.