به گزاش "ورزش سه"، بامداد امروز فلامینگو برزیل با پیروزی 1-0 برابر اتلتیکو پارانائنزه توانست برای سومین بار در تاریخش فاتح جام لیبرتادورس شود. این برای چهارمین سال متوالی بود که دو تیم برزیلی برگزارکننده فینال این رقابت ها بودند و سومین فینال فلامینگو در چهار سال اخیر نیز بود.

فیلیپه لوئیس، مدافع چپ سابق اتلتیکومادرید و حال حاضر فلامینگو، در دقیقه 17 بازی مصدوم شد و به بیرون زمین رفت. او در فینال سال گذشته برابر پالمیراس هم مصدوم شده بود اما این بار قهرمانی تیمش را جشن گرفت. لوئیس در دوران حضورش در اتلتیکو و در سال های 2014 و 2016 دو بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید ولی هر دو بار مغلوب رئال شد. لوئیس یک بار دیگر به رئال رسیده و این بار در فینال احتمالی جام جهانی باشگاه ها باید به مصاف کهکشانی ها برود. تورنمنتی که اواسط فوریه 2023 برگزار خواهد شد.

لوئیس پس از جشن قهرمانی به خبرنگاران گفت:«حالا نوبت رئال مادرید است. این تیم دو قهرمانی چمپیونزلیگ را از من گرفته اما جام جهانی باشگاه‌ها انتقام محسوب نمی شود. در هر صورت فرصت خوبی فراهم شده تا برابر رئال شانس جبران داشته باشم. این بار فرق می کند و می خواهم با فلامینگو رئال را ببریم و قهرمان جام جهانی باشگاه ها شویم. فقط به موفقیت و کسب افتخار با فلامینگو فکر می کنم. تیم بسیار خوبی داریم و می توانیم رئال را به چالش بکشیم.»