به گزارش "ورزش سه"، در کتاب جدید "مسی برابر رونالدو" عنوان شده که اورتون نیز یکی دیگر از تیم های اروپایی بوده که فرصت جذب کریستیانو رونالدو را در سال 2002 داشته است. اما مدیران وقت باشگاه تصمیم گرفتند رونالدوی 17 ساله را با قیمت تنها دو میلیون پوند خریداری نکنند، زیرا آنها می خواستند به ستاره جوان خود یعنی وین رونی اعتماد کامل شان را نشان داده و فضای بیشتری را برای رشد او فراهم کنند.

در نهایت رونالدو یک سال دیگر در اسپورتینگ ماند و در ادامه به منچستریونایتد پیوست تا طی دو دهه، به یکی از موفق ترین بازیکنان تاریخ فوتبال تبدیل شود. دیوید مویس در آن مقطع تصمیم گرفته به وین رونی 16 ساله اطمینان کامل داشته باشد و این ستاره انگلیسی با وجود سن و سال کم، دیوید مویس را تحت تأثیر قرار داده است.

وین رونی 16 ساله تابستان آن سال راهی تیم بزرگسالان شده، 36 بازی انجام داد و آمار هشت گل و یک پاس گل را در اولین فصل ثبت کرد. اما رونالدو که در پرتغال مانده، در 31 بازی پنج گل زد و شش پاس گل داد تا احتمالا دیوید مویس در آن مقطع از تصمیم خود رضایت داشته باشد.

وین رونی در نهایت گودیسون پارک را در سال 2004 به مبلغ 33.3 میلیون پوند به مقصد اولدترافورد ترک کرد و همبازی رونالدو شد که یک سال قبلش مورد توجه سرالکس فرگوسن قرار گرفته بود. این دو در ادامه تبدیل به یکی از ترسناک زوج های هجومی اروپا شده و با حضور در 205 بازی در کنار هم، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2008 و سه عنوان متوالی لیگ برتر را تجربه کردند. البته اورتون تنها تیمی نبوده که در آن فصول به رونالدو اعتماد نکرده و تیم هایی چون نیوکاسل، آرسنال، یوونتوس، پارما و لیون نیز شانس جذب رونالدو را به راحتی رد کرده اند.