به گزارش "ورزش سه"، آرسنال فصل جدید را بسیار خوب شروع کرد و موفق شده این روند خوب را حفظ کند و همچنان در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار داشته باشد. 
آنها با 11 امتیاز از 13 بازی موفق شدند 34 امتیاز به دست آورند و ژسوس در ابتدای فصل نمایش درخشانی را در ترکیب این تیم ارائه کرد اما رفته رفته شرایط تغییر کرد و بحث عدم گلزنی او در هفته‌های اخیر انتقادهای بسیاری را از این بازیکن به همراه داشته است. 
پتی در گفتگو با لردپینگ درباره شرایط آرسنال اظهار داشت:« من از سبک بازی آرسنال از ابتدای فصل تا حالا بسیار راضی هستم. آنها شایسته پیروزی برابر چلسی بودند اما همچنان باور دارم که فاصله زیادی بین آنها و سیتی وجود دارد و این فاصله دو دلیل اصلی و مهم دارد.»


این هافبک سابق آرسنال درباره دلیل اول تفاوت این تیم با شاگردان پپ گواردیولا گفت:« دلیل اول این است که سیتی بازیکنان خوب زیادی دارد و دست آنها برای انتخاب بازیکن باز است. شما نمی‌توانید کیفیت نیمکت و بازیکنان ذخیره این دو تیم را با هم مقایسه کنید.»
او درباره دلیل دوم نیز اضافه کرد:« منچسترسیتی این فصل هالند را برای پر کردن جای خالی مشهود در تیمش به خدمت گرفته است. اگر شما او را با ژسوس مقایسه کنید، باید بگویم که من ژسوس را دوست دارم اما او نمی‌تواند مانند هالند سرنوشت‌ساز ظاهر شود. او در بازی برابر فولام به خوبی نشان داد که می‌تواند نتیجه بازی را تغییر دهد. آرسنال باید در پنجره نقل و انتقالات بعدی برای بهبود تیمش تلاش کند.»