به گزارش "ورزش سه"، ماجرا از این قرار است که در پایان قرن بیستم، اتحادیه بین‌المللی فوتبال تصمیم گرفت جایزه‌ای را برای تعیین بهترین باشگاه قرن بر اساس سیستم امتیازدهی راه‌اندازی کند.

در می 2001، در ژوهانسبورگ، پایتخت آفریقای جنوبی، صالح سلیم جایزه باشگاه شاخ آفریقا را دریافت کرد. بر اساس معیارهای تعیین شده از سوی اتحادیه آفریقا، امتیازات الاهلی در قرن گذشته به 40 رسید و جایزه باشگاه قرن را از آن خود کرد و الزمالک با 37 امتیاز پس از آن قرار گرفت.

از زمانی که الاهلی این عنوان را به دست آورد، اعتراضات هیئت مدیره باشگاه الزمالک و هواداران آن آغاز شد. به خصوص که آنها معتقدند تیم‌شان به دلیل کسب 9 عنوان در آخرین دوره، شایسته دریافت این جایزه بوده است.

و در سال 2020 مشاور مرتضی منصور، رئیس هیئت مدیره باشگاه الزمالک با بازگشایی این پرونده شور و شوق هواداران را برانگیخت و اظهار داشت که الزمالک شایسته عنوان باشگاه قرن است و همین اتفاق جرقه‌ای برای شروع رسمی و دادگاهی این دعوا بود!

در همین زمینه الزمالک بنری را با عنوان "باشگاه قرن واقعی" بر روی دیوار باشگاه آویخت؛ عنوانی که متعلق به الاهلی است و در سطح محلی و بین المللی با علامت تجاری آن ثبت شده است.

در پاسخ به این بنر هیئت مدیره باشگاه الاهلی به دلیل استفاده الزمالک از لقبش در مورد باشگاه قرن آفریقا، شکایتی را علیه زمالک در دادگاه اقتصادی ارائه کرد. الاهلی در شکایت خود اعلام کرد که کاری که الزمالک انجام داده است نشان دهنده نقض آشکار بخشی از اجزای برند باشگاه است.