سال ها پیش حسین فکری یک نقل قول داشت

43 سال قبل در چنین روزی در اولین روزهایی که از عمر انقلاب می گذشت، مرحوم حسین فکری در اظهار نظراتی تاریخی اعلام کرد تاج باید منحل شود و سقف استخرها برداشته شود.

در بحبوحه روزهای طوفانی و البته موج احساسی گروه های سیاسی در روزهایی که ارزش های اخلاقی حاکم بر جامعه به شدت در حال دگرگونی بود، حسین فکری که اولین مسئول سازمان ورزش انقلاب و قبل از حضور حسین شاه حسینی بود در راستای مردمی کردن ورزش همگانی و نفی طاغوت بر مدار ورزش، تصمیم بر انحلال باشگاه تاج گرفت اما با مقاومت گروه های پیشکسوت تاج و مدیران جدید آن و تلاش نفراتی مثل عنایت الله آتشی و منصور پورحیدری، این باشگاه نجات پیدا کرد و با نام استقلال در مسابقات مختلف حضور پیدا کرد اما مرحوم حسین فکری به هدف اولیه خود که پاک کردن اسم تاج از ورزش ایران و انتقال تمامی تاسیسات این باشگاه به سازمان ورزش بود، رسید.

حسین فکری که سابقه سرمربیگری تیم ملی و سرمربیگری باشگاه های پرسپولیس و عقاب را داشت و موسس تهرانجوان بود، بعدها از سوی برخی هواداران استقلال به دشمنی با این باشگاه متهم شد، اما حقیقت این بود که او به خاطر گرایشات سیاسی خود با سلطنت مشکل داشت و ضدیت او با تیم تاج سابق نبود.

این نفرات اعلام کردند باشگاه تاج از ورزشکاران مردمی و انقلابی تشکیل شده است و و نباید به خاطر نامش به عوامل رژیم گذشته فعالیت آن تعطیل شده و ورزشکاران و هوادارن این باشگاه نباید دچار یاس شوند.

برداشتن سقف استخرها به علت نبودن گازوییل هم یکی دیگر از تصمیم هایی بود که مثل طرح های منطقه ای کردن ورزش و طرح 27 ساله ها، خوشبختانه اجرا نشد.

پی نوشت: حسین فکری در اولین صعود تیم ملی فوتبال به المپیک در سال 1964 با عنوان سرمربی، نقشی تاریخی در این موفقیت ایفا کرد و از خوشنامان ورزش ایران به شمار می رفت.