پرسپولیس پیروز نشد، از بس که زور نداشت.

پرسپولیس و گل گهر سیرجان در هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر ایران به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی 1-1 به پایان رسید.

به گزارش طرفداری؛ پرسپولیس در این بازی با ترکیب زیر وارد میدان شد:

  • حامد لک، سیدجلال حسینی، وحدت هنانوف، رامین رضاییان، سعید آقایی (از 86 شجاعی)، کمال کامیابی نیا (از دقیقه 60 اسدی)، میلاد سرلک، مهدی ترابی، احسان پهلوان (از دقیقه 60 فرجی)، وحید امیری، حامد پاکدل (از 72 عبدی)

پرسپولیس در این بازی با سیستم پایه 4-4-2 وارد میدان شد. در این بازی همچون بازی های گذشته، حامد لک درون دروازه پرسپولیس قرار گرفت. زوج وحدت هنانوف و سیدجلال حسینی دو مدافع وسط پرسپولیس بودند، سعید آقایی مدافع چپ و رامین رضاییان مدافع راست پرسپولیس بودند. کمال کامیابی نیا و میلاد سرلک در پست هافبک دفاعی حضور داشتند، وحید امیری وینگر راست و احسان پهلوان وینگر راست پرسپولیس در این بازی بود و در نهایت مهدی ترابی و حامد پاکدل در خط حمله پرسپولیس حضور داشتند.

پرسپولیس در این بازی زود به گل رسید اما زود هم دروازه اش باز شد تا در نیمه اول برنده نباشد. گل پرسپولیس روی ارسال خوب رامین رضاییان به ثمر رسید. در تحلیل هفته گذشته نیز گفتیم که وجود رامین رضاییان سرعت زیادی به سمت راست پرسپولیس داده است و ارسال های او در ادامه فصل قطعا بارها به کمک پرسپولیس می آید. اما این نیاز به هماهنگی بیشتر میان بازیکنان است و مطمئنا در هر بازی عملکرد رامین رضاییان تاثیر مثبت تری روی عملکرد کلی تیم خواهد گذاشت. زننده گل پرسپولیس کسی نبود جز حامد پاکدل، او در نیم فصل دوم بهترین بازیکن و گلزن پرسپولیس بوده است. پاکدل جواب اعتماد یحیی را داد و نشان داد که می شود در آینده نیز روی او حساب کرد.

اما چیزی نگذشته بود که گل گهر گل زد. روی اشتباه دفاع و دروازه بان پرسپولیس. حامد لک با جلو آمدن اشتباه خود و مدافعان نیز با جای گیری اشتباه تر. در ادامه بازی سرخ ها تلاش زیادی برای زدن گل پیروزی داشتند، همچون تلاشی که در آن سوی میدان گل گهری ها داشتند. مشکل پرسپولیس بیشتر به نظر می رسید که موقعیت سازی باشد. سرخ ها بی توان بودند. نمی توانستند حمله کنند. البته اگر به قبل از گل گل گهر برگردیم، شاید بخشی از دلایل این اتفاق را بفهمیم. امیر قلعه نویی دو تعویض زودهنگام کرد. یکی از آن ها به نیت مسدود کردن و سخت کردن کار رامین رضاییان بود که تاحدودی موفق آمیز نیز بود. 

 در مجموع پرسپولیس میانه زمین را به گل گهر باخت و موفق نشد سه امتیاز این بازی را بگیرد. حالا فاصله با استقلال به عدد 5 رسیده است. به نظر می رسد کار یحیی برای جبران این فاصله بسیار سخت باشد. باید نشست و تماشا کرد اما این پرسپولیس برای قهرمانی راه سختی دارد. این را بیشتر از همه خود یحیی می داند.