رومن یارمچوک مقابل دوربین‌های تلویزیونی سراسر جهان به حمایت از کشورش اوکراین پرداخت

رومن یارمچوک هنگامی که شادی گلش را به مردم اوکراین تقدیم کرد، نمی‌دانست چند ساعت بعد روسیه قرار است کشورش را مورد تهاجم قرار دهد.

طرفداری | شب گذشته در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بنفیکا میزبان آژاکس بود که این بازی جذاب با تساوی 2-2 به پایان رسید. رومن یارمچوک، مهاجم 26 ساله اوکراینی بنفیکا دیشب گل دوم تیمش را زد و گلش را به مردم کشورش تقدیم کرد. یارمچوک پس از گلزنی، پیراهنش را در آورد که زیر آن، پیراهنی با نماد ملی اوکراین پوشیده بود. پیش‌تر نیز آندری شوچنکو، اسطوره اوکراین پیامی احساسی در حمایت از کشورش منتشر کرده بود.

رومن یارمچوک و تقدیم گلش به اوکراینی‌ها
  • بیش‌تر بخوانید: آندری شوچنکو: وطن با ارزش‌ترین دارایی ماست

اوکراین روزهایی سخت و بحرانی را سپری می‌کند. ساعاتی پیش بود که ارتش روسیه به دستور ولادیمیر پوتین وارد خاک اوکراین شد و موشک‌هایی از روسیه، پایگاه‌های نظامی اوکراین و برخی از شهرهای این کشور را بمباران کرده‌اند. جنگ میان اوکراین و روسیه آغاز شده و ولادیمیر پوتین به سایر کشورها هشدار داده که از دخالت در این موضوع پرهیز کنند چرا که در غیر این‌صورت، عواقبی که در تاریخ دیده نشده، در انتظارشان خواهد بود. حمله روسیه به اوکراین، تعلیق لیگ فوتبال اوکراین را هم در پی داشته است.

بیش‌تر بخوانید: حمله روسیه به اوکراین؛ لیگ فوتبال اوکراین تعلیق شد