به گزارش ورزش سه، روزنامه او جوگو چاپ پرتغال در یکی دو سال اخیر بارها و بارها جلد خود را به تصاویر مهدی طارمی و تیتر یک خود را به درخشش این مهاجم ایرانی اختصاص داده است.

در دوحه خبرنگار ما دیداری با فرانسیسکو سبه خبرنگار این روزنامه معروف پرتغالی داشت و گفتگویی کوتاه را با فرانسیسکو انجام داد.

این گفتگو اگرچه نکات مختلفی دارد اما شاید بخش جالب توجه آن در مورد مهدی طارمی باشد؛ همچنین پاسخ به سوال پیرامون وضعیت کریستیانو رونالدو، از بخش‌های دیگر این مصاحبه بوده است.

* در مورد شانس قهرمانی پرتغال صحبت کن. فکر می‌کنی این تیم می‌تواند مدعی قهرمانی باشد؟
این سوال فریبنده است. این پنجمین جام جهانی کریستیانو رونالدو است و الان بیش از هر زمان دیگری می‌خواهد که یک‌بار برای همیشه در این مسابقات قهرمان شود. سوال این است که آیا می‌تواند این کار را انجام بدهد یا خیر؟ من نمی‌دانم چون تیم‌های خیلی خوبی در جام جهانی حضور دارند؛ شاید آرژانتین و برزیل اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی باشند. فرانسه هم قهرمان دوره گذشته است اما با مصدومیت‌ها و مشکلات این چنینی روبرو شده که می‌تواند روی فرصت‌های آنها تاثیر منفی بگذارد. اما پرتغال قطعا یکی از گزینه‌ها است. من اسم آنها را مدعی نمی‌گذارم ولی یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند در کنار انگلیس و اسپانیا موفق باشد؛ اگر همه چیز خوب پیش برود و کمی هم خوش‌شانس باشند، پرتغال شانس اولین قهرمانی را دارد.

* درباره مصاحبه اخیر رونالدو صحبت کن. فکر می‌کنی این مصاحبه چقدر روی تیم ملی پرتغال و هواداران تاثیر گذاشته است؟
فکر می‌کنم بیشتر روی هواداران تاثیر گذاشته تا تیم پرتغال و هم‌تیمی‌هایش. همانطور که چند دقیقه پیش گفت...

* ما چند ویدیو از واکنش برونو فرناندز یا چند بازیکن دیگر دیدیم که...
او امروز توضیح داد و گفت که اتفاقی بوده چون برونو فرناندز آخرین بازیکنی بوده که به کمپ تیم آمده و به این خاطر که به هواپیما دیر رسیده، کریستیانو با او شوخی کرده و پرسیده: خب برونو! با قایق آمدی؟ چون زمان زیادی طول کشیده تا او برسد؛ برونو فقط خندیده و پشتش را کرده تا باقی هم‌تیمی‌هایش را ببیند. احتمالا رسانه‌های انگلیسی از آن کلیپ، داستان‌های دیگری ساخته‌اند. من فکر نمی‌کنم مشکل خاصی در این باره باشد و مطمئنا آن مصاحبه تاثیر خاصی نداشته است.

* حرف‌های او درباره مربی تیم، تن هاخ، خیلی تند بود؛ بازیکنان نمی‌توانند با این لحن با مربی‌هایشان صحبت کنند.
کریستیانو فکر کرده که باید در این باره صحبت کند. کریستیانو در حال حاضر ۳۷ ساله و برنده ۵ توپ طلا است. او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است. بله؛ شما درست می‌گویید. زیاد نمی‌بینیم که یک بازیکن درباره یک مربی به این شکل صحبت کند؛ مخصوصا در باشگاهی مثل منچستریونایتد اما سوال اینجاست که رونالدو فکر کرده که الان وقت مناسبی برای این مصاحبه است؟ آگاه بوده که این حرف‌ها برای رابطه‌اش با باشگاه خوب هست یا خیر؟ اما به هر حال باید به حرف‌هایی که زده احترام بگذاریم؛ او تفکرات خودش را گفته و همیشه تفکراتش را به زبان می‌آورد و حالا دیگر موضوعی بین خودش و منچستریونایتد است و باید آن را حل کنند؛ البته بعد از جام جهانی. فکر می‌کنم تا زمانی که این جام به پایان نرسد، چیزی درباره آن نشنویم.

* مهدی طارمی همراه با تیم ملی ایران در جام جهانی حضور دارد. درباره این بازیکن چه نظری داری؟
طارمی یکی از ستاره‌های لیگ پرتغال است و چیزی جز این نیست.

* بحث‌هایی درباره پنالتی گرفتن‌های این بازیکن از مدافعان وجود دارد. فکر می‌‌کنید منصفانه است؟
به نظر من در مورد طارمی منصفانه نیست چون فکر می‌کنم او بازیکن بسیار باهوشی است که زمان گرفتن خطا از حریف را به خوبی می‌شناسد. او واقعا باهوش است و می‌داند که باید چطور حرکت کند. طارمی یکی از ستاره‌های لیگ پرتغال و یکی از بهترین و مهم‌ترین بازیکنان پورتو است اما همه انتقادهایی که به او می‌شود، به خاطر پنالتی‌هاست. فکر می‌‌کنم مردم باید بیشتر بر روی توانایی‌های او تمرکر کنند و بگویند چرا پنالتی رخ می‌داد و نگویند درست هست یا درست نیست چون الان با وجود کمک داور ویدئویی می‌توان گفت اکثر پنالتی‌ها درست هستند. بنابراین چیز زیادی نمی‌توان گفت.