به گزارش "ورزش سه"، ولز در اولین بازی خود در جام جهانی قطر، درحالیکه بعد از شصت و چهار سال بار دیگر بازی در این تورنمنت را تجربه می‌کرد با اینکه تا دقیقه 80 از حریف 1-0 عقب افتاده بود ولی به لطف درخشش گرت بیل موفق شد دروازه حریف را از روی نقطه پنالتی باز کرده و از بازی اول با یک امتیاز کسب کند.

راب پیج، سرمربی ولز، در پایان مسابقه از گرت بیل ستایش کرد و گفت او همیشه می‌خواهد پنالتی‌زن اول این تیم باشد. او با ستایش از تیمش گفت ولزی‌ها با اراده پولادین به بازی برگشتند چون نباختن در بازی اول تورنمنت را مهم می‌دانستند.

رضایت از نتیجه؟
با توجه به شرایط گروه ما مجبور به پیروزی در این بازی نبودیم ولی به هیچ وقت نمی‌خواستیم از اولین بازی به عنوان بازنده بیرون بیایم. این یک امتیاز برای ما خیلی مهم بود که در نهایت به آن رسیدیم.

عملکرد ولز در مقابل آمریکا
آمریکا ما را غافلگیر کرد. سیستم پرسینگ آمریکایی‌ها نسبت به باز‌یهای قبلی‌شان تغییر کرده بود. این ایده جالبی از گرگ برهالتر بود. اینکه مقابل یک تیم خوب 1-0 عقب افتادیم ما را به یاد بازی با سوئیسی در یورو 2020 انداخت که در بازی اول تورنمنت ابتدا عقب افتادیم و در نهایت 1-1 شدیم. نشان دادیم چه شخصیتی داریم و با اراده پولادین به بازی برگشتیم. خیلی مهم است که تیم بازی اول را نبازد.

نقش گرت بیل در ولز

گرت بیل نیازی به تعریف و تمجید ندارد. یک بار دیگر همه دیدند که در بازی‌های تیم ملی ولز همه چیز به گرت بیل ختم می‌شود.

گرت بیل از اول می‌خواست اگر پنالتی‌ای به دست آمد خودش پشت ضربه بایستد؟
بله. این حرف نه صد در صد بلکه یک میلیون درصد درست است. او هیچوقت برای ما کم نمی‌گذارد و همیشه حاضر است به تیم کمک کند.