به گزارش "ورزش سه"، شکست ایران مقابل انگلیس آنهم با یک نتیجه سنگین موجب تعجب بسیاری از اهالی فوتبال شده است. بسیاری از پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال بعد از بازی به انتقاد از شرایط تیم ملی در بازی روز گذشته پرداختند.

منصور رشیدی دروازه بان سابق تیم ملی یکی از افرادی است که این باخت را هضم نمی‌کند.رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ما درباره باخت ایران مقابل انگلیس بیان کرد: من وقتی ترکیب بازی و بازیکنان اولیه را دیدم به قدری تعجب کردم که نمی‌دانستم باید چه بگویم. ناهماهنگی در دفاع، استفاده از بازیکنانی که مدت‌هاست کنار هم نبوده‌اند و حضور یک حریف بسیار قدر و قدرتمند. شما ببینید همه از ترکیب کی‌روش ناراحت بودند. فوتبالی‌ها معتقد هستند که کی‌روش در این بازی به لحاظ فنی نتوانست عملکرد مطلوبی را بر جای بگذارد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا مصدومیت بیرانوند در این باخت تاثیر داشت، گفت: درست است که مصدومیت بیرانوند همه چیز را در ابتدای بازی تحت‌تاثیر قرار داد و روحیه بازیکنان از دست رفت، اما نمی‌توان گفت که مثلا سیدحسین حسینی مقصر است.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی درباره اینکه برخی معتقدند سیدحسین حسینی روی گل‌های خورده از انگلیس مقصر بوده تاکید کرد:‌ خیر، او به هیچ عنوان مقصر نبود و مشکل دفاعی ایران باعث شد که این گل‌ها به ثمر برسد. من می‌توانم این مسأله را روی تمامی گل‌هایی که ایران خورد، به شما ثابت کنم.

رشیدی صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد:‌ متاسفانه تیم‌ملی کشورمان بسیار دفاع بدی داشت و هیچ جای دفاع و توجیهی باقی نگذاشته است. بازیکنانی که در ترکیب دفاعی چیده شده بودند، توان مقابله با بازیکنان انگلیس را نداشتند. اصلا در این بازی انگار هیچ چیز سر جای خودش نبود. حتی علیرضا جهانبخش هم خودش نبود و در پست خودش هم بازی نمی‌کرد.

او درباره دیدار با ولز و اینکه آیا می‌شود این تیم را شکست داد، گفت: اولا اصلا فکر نکنید که ولز تیم دست و پا بسته‌ای است، نخیر بسیار تیم سرحالی است، دوما اگر کی‌روش در بازی مقابل ولز ترکیبش را عوض کند، شاید بتوان به نتیجه‌گیری امیدوار بود. اگر کی‌روش در همین بازی انگلیس ترکیب درستی داشت، یقینا بیشتر از دو یا سه گل نمی‌خوردیم. اما برای رسیدن به راهکار، من با اطمینان می‌گویم که تیم‌ملی ما به لحاظ فوتبالی چیزی کم ندارد. دانش و تکنیکش را دارد، اما الان بیش از هرچیز نیازمند روحیه است. کی‌روش و کادر فنی باید روحیه تیم را بالا ببرند و کاری کنند باخت برابر انگلیس را فراموش کنند.

رشیدی در پایان افزود: خود کی‌روش گفته تجربه 40 ساله‌اش می‌تواند کاری کند که بازیکنانش این شب سخت را از یاد ببرند و من هم امیدوارم که این اتفاق بیفتد. اگر بازیکنان این شب را فراموش کنند، دوباره اعتمادبه‌نفس و روحیه بگیرند و مصمم به دنبال نتیجه‌گرفتن از بازی روز جمعه با ولز باشند، می‌توان امیدوار بود.