به گزارش "ورزش سه" تیم فوتبال مراکش در نخستین دیدار روز چهارشنبه، از ساعت 13:30 در ورزشگاه البیت به مصاف کرواسی خواهد رفت. از همین رو، سرمربی این تیم امروز در نشست خبری این دیدار شرکت کرد.

ولید رکراکی، سرمربی تیم ملی مراکش در کنفرانس خبری پیش از دیدار این تیم برابر کرواسی صحبت‌هایش را با تمجید از قدرت حریف آغاز کرد: برای همه روشن است که بازی نسبتاً سختی برای ما خواهد بود، ما با نایب قهرمان آخرین جام جهانی می جنگیم. چندین نمایش آنها را تماشا کردیم، آنها را تجزیه و تحلیل کردیم، امیدواریم که آماده باشیم و هواداران را راضی کنیم.

او در مورد این که شانس کدام تیم برای پیروزی بیشتر است و برای مهار مودریچ چه برنامه‌ای دارند، گفت: کرواسی قطعا شانس بیشتری دارد. آنها این را در آخرین جام جهانی نشان دادند. لوکا مودریچ بهترین بازیکن آنهاست، اما ما روی خودمان تمرکز خواهیم کرد، اگر بخواهیم به او فکر کنیم اشتباه بزرگی است. مهم این است که نگرش مثبت داشته باشیم و در نهایت از چیزی پشیمان نشویم. ما هم حکیمی، زیاش و مزروعی را داریم و تیم باکلاسی هستیم.

رکراکی در مورد اهمیت مالکیت توپ و تعدد هواداران مراکشی به نسبت کرواسی در این بازی اضافه کرد: مالکیت توپ تعیین کننده نیست، کرواسی با عربستان 38 درصد توپ و میدان را در اختیار داشت، اما آنها پیروز شدند. ما در اسپانیا اردو داشتیم و همه جوانب بازی کرواسی را آنالیز کردیم، فکر می کنم بازی از نظر تاکتیکی و فنی بسیار خوب خواهد بود. هافبک‌ها تعیین کننده خواهند بود، آنها بازی را کنترل می کنند. خانواده‌های مراکشی اینجا زیادند، به خصوص در دوحه، ما می دانیم که ما تماشاگران زیادی داریم، آنها از ما حمایت می کنند. این مزیت ما خواهد بود و به ما انگیزه می دهد.

بازگشت زیاش سوژه سوال بعدی بود: او نه تنها برای من، بلکه برای کل تیم مهم است. او بازیکن فوق العاده ای است. وقتی او خوب است، نقشی کلیدی در تیم ما دارد. معتقدم کیفیت او را خواهیم دید، بسیار خوشحالم که او به تیم ملی بازگشته است. کشور به او نیاز دارد و دوستش دارد. من امیدوارم که او کار بزرگی انجام دهد.

او در پایان در مورد اشرافش به مسئولیت بزرگی که بر عهده دارد، گفت: ما اینجا هستیم تا خوب بازی کنیم و سه امتیاز را بگیریم. ما باید متمرکز باشیم و به اهدافمان برسیم. مردم و هواداران در کنار ما هستند و تیم باکیفیتی داریم. احترام به حریف مهم است، اما ما می دانیم که چه چیزی در اختیار داریم، نباید توانایی های خود را فراموش کنیم.