به گزارش" ورزش سه" علی قلی زاده تا پیش از این دوره از جام جهانی در دوران مربیگری کارلوس کی‌روش کمتر شانس حضور در ترکیب اصلی را پیدا می کرد اما درخشش او در بازی های مقدماتی جهام جهانی در ترکیب تیم ملی سرمربی پرتغالی را متقاعد کرد تا در لاین آپ اصلی قرار بگیرد.
در بازی درخشان تیم ملی برابر ولز کی‌روش، که بالاخره قید سیستم تدافعی زد و بازی را با سه بازیکن تهاجمی ثابت آغاز کرد قلی زاده را در سمت چپ خط حمله به بازی گرفت و نتیجه اش یک بازی زیبا و پر از موقعیت برای تیم ملی و هافبک تکنیکی و چپ پا از آب در آمد.
در روش محبوب کی‌روش که تیم تمایل به ضدحمله دارد قلی زاده مهره ای غیرقابل انکار و موثر است. او هر بار که بازیکنان دفاعی توانستند توپ را از میانه عبور بدهند یکی از مردان همیشه ثابت بود که فشار کشنده‌ای را روی دفاع ولز ایجاد می کرد.
قلی زاده در بازی های مقدماتی جام جهانی و بعد از بازی‌های خوبی که در تیم دراگان اسکوچیچ داشت حالا تبدیل به یکی از مهره های اصلی کارلوش کی روش هم تبدیل شده است. او احتمالا یکی از بازیکنان ملی پوش است که می تواند بعد از جام جهانی از فوتبال بلژیک راهی لیگ پرقدرتی شود.
برخی از کارشناسان از زمانی که قلی زاده در سایپا به عنوان یک ستاره جوان مطرح شد بازی‌های او را با مسوت اوزیل ستاره سابق تیم ملی آلمان و آرسنال مقایسه می کردند. شاید بازی با ولز دقیقا همان مسابقه ای باشد که هواداران قلی زاده کاملا به یاد روزهای درخشان ستاره آلمانی بیاندازد. هافبک چپ پای تیم ملی هم البته مثل اوزیل از آن مدل بازیکنانی است که به ندرت ظهور می کنند و همواره نمایششان که همراه با تکنیک و در خدمت فوتبال تهاجمی است مورد علاقه هواداران است.