با توجه به نتایج رقم خورده در گروه B، شاگردان کارلوس کی روش شانس خوبی برای اولین صعودشان به دور حذفی جام جهانی دارند

برد 2-0 ایران مقابل ولز و تساوی آمریکا مقابل انگلیس باعث شده تیم کارلوس کی روش شانس خوبی برای صعود به یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 داشته باشد.

طرفداری | کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی ایران پیش از شروع جام جهانی گفته بود رویای شاگردانش راهیابی به مرحله حذفی جام جهانی برای اولین مرتبه است. با نتیجه‌ای که امروز ایران مقابل ولز کسب کرد، این رویا برای تیم کی روش کاملا در دسترس است. با پایان هفته دوم مرحله گروهی در گروه B جام جهانی قطر، جدول گروه به این شکل است:

رده تیم برد مساوی باخت گل زده گل خورده امتیاز تفاضل گل
1 انگلیس 1 1 0 6 2 4 4
2 ایران 1 0 1 4 6 3 2-
3 آمریکا 0 2 0 1 1 2 0
4 ولز 0 1 1 1 3 1 2-

در هفته سوم مرحله گروهی، ایران باید به مصاف آمریکا برود و انگلیس هم مقابل ولز قرار می‌گیرد. با توجه به سه حالت نتیجه در یک مسابقه فوتبال، نگاهی داریم روی چگونگی شانس صعود ایران در بازی با آمریکا. توجه داشته باشید در تورنمنت‌های فیفا، تفاضل گل معیار انتخاب تیم برتر در صورت تساوی امتیازات است

برد ایران مقابل آمریکا (قطعی)

  • ایران با بردن آمریکا، 6 امتیازی می‌شود و تحت هر شرایطی راهی مرحله یک‌هشتم نهایی خواهد شد. اگر ایران پیروز شود و انگلیس نتواند ولز را ببرد، شاگردان کی روش به عنوان تیم سرگروه به یک‌هشتم نهایی می‌رسند.

تساوی ایران مقابل آمریکا (محتمل)

  • ایران در صورت مساوی با آمریکا، 4 امتیازی می‌شود و می‌تواند به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یابد، مگر این که ولز بتواند انگلیس را شکست دهد. در صورت پیروزی ولز مقابل انگلیس، هر سه تیم ایران، انگلیس و ولز 4 امتیازی می‌شوند اما ایران به علت شکست سنگینش مقابل انگلیس و داشتن تفاضل گل کم‌تر نمی‌تواند به یک‌هشتم نهایی برسد. 

باخت مقابل آمریکا (غیرممکن)

  • ایران برای صعود به یک‌هشتم نهایی باید حداقل یک امتیاز آمریکا بگیرد. باختن به آمریکا به این معنا است که آمریکا 5 امتیازی می‌شود و ایران 3 امتیازی می‌ماند. در این صورت نتیجه بازی انگلیس و ولز اهمیتی نخواهد داشت.