به گزارش "ورزش سه" اروگوئه روز گذشته علی‌رغم کسب برتری مقابل غنا، به علت گل زده کمتر نسبت به کره جنوبی از صعود به دور حذفی جام جهانی 2022 بازماند تا یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های ملی حال حاضر دنیا نیز به خانه بازگردد.

بعد از این بازی خبر رسید که دیگو آلونسو سرمربی اروگوئه به دنبال استعفا از سمت خود است تا مربی بهتر و باتجربه‌تری جایگزین او شود.

حالا طبق ادعای سایت TYC SPORTS، فدراسیون فوتبال اروگوئه مارچلو بیلسا را به عنوان اصلی‌ترین گزینه جانشینی آلونسو در نظر دارد و به دنبال این است مذاکرات ابتدایی را برای سپردن هدایت تیم ملی به او انجام دهد. 
بیلسا پس از اینکه از هدایت لیدز یونایتد در لیگ برتر انگلیس برکنار شد، تا الان هدایت هیچ تیمی را بر عهده نگرفته و هم‌اکنون یکی از افرادی است که خواهان زیادی برای حضور روی نیمکت تیم‌ها دارد.

پیش از این از بیلسا به عنوان چهره‌ای اصلی برای هدایت تیم ملی مکزیک یاد می‌شد. البته گزینه‌های دیگری هم در کنار این مربی سرشناس مطرح بودند. اما به نظر می‌رسد باید بیلسا را سرمربی آینده اروگوئه بدانیم، چراکه فدراسیون فوتبال این کشور تنها گزینه خود را این مربی با تجربه مطرح کرده است.