به گزارش "ورزش سه"، تالار یخی زیبل سیساک آماده میزبانی از مسابقات "گلدن پیروت"، قدیمی ترین بازی های اسکیت نمایشی جهان شده و این تورنمنت برای پنجاه و چهارمین بار از فردا پنجشنبه آغاز شده و تا شنبه ادامه دارد. تقریباً 150 اسکیت باز از 38 کشور جهان در این مسابقات حضور دارند و از کرواسی نیز هانا کویانوویچ در این تورنمنت شرکت می کند. اما روز جمعه بازی حساس تیم های ملی کرواسی و برزیل برگزار می شود و زلاتکو دالیچ اخیرا با اظهارنظری جنجالی خود، واکنش برخی منتقدان را برانگیخته است.

زلاتکو دالیچ گفته بود: "این عادلانه نیست که اینقدر سبک بازی تیم ملی کرواسی مورد بررسی و انتقاد قرار بگیرد. ما در حال حاضر موفق به صعود به مرحله یک چهارم نهایی شده و در جمع هشت تیم برتر جام جهانی قرار داریم. فوتبال مانند اسکیت نبوده و این یک مبارزه واقعی برای کسب نتیجه مورد نظر است."

اما این اظهارنظر به مذاق هانا کویانوویچ خوش نیامده و او در پاسخ گفت: "از همه دعوت می کنم که این سه روز در سالن یخی زیبل به تماشای بازی ما بیایند. می دانم روز جمعه مسابقه فوتبال برزیل و کرواسی برگزار می شود، اما امیدوارم بازیکنان تیم ملی کرواسی در همان 90 دقیقه موفق به کسب پیروزی شوند تا این دیدار وقت اضافه نداشته باشند و شما برای تماشای اسکیت به سالن زیبل بیایید."

همچنین ملیتا یوراتک، ملی پوش سابق اسکیت و و دبیر کل فدلاسیون اسکیت کرواسی به این مقایسه واکنش نشان داده و به انتقاد از صحبت های زلاتکو دالیچ پرداخته اند.