به گزارش "ورزش سه"، تیم جوانان ایران روز گذشته برای انجام دو بازی دوستانه راهی عمان شده و قرار است در روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته جاری دو بازی دوستانه با تیم جوانان این کشور انجام دهد. تیم فولاد که در هفته های سپری شده از مسابقات خوب نتیجه نگرفته و برای جبران نتایج در هفته های آتی آماده می شود، به محمد امین حزباوی اجازه نداد در این سفر تیم جوانان ایران را همراهی کند. صمد مرفاوی در این برهه از زمان که تیم جوانان ایران برای حضور شایسته در مسابقات نهایی جام ملت ها و انتخابی جام جهانی آماده می شود، طبیعتا انتظار همکاری از سوی باشگاه فولاد و جواد نکونام را داشت، به خصوص  که تا زمان بازگشت تیم جوانان ایران از عمان بازی های لیگ برتر آغاز نمی شود و محمد امین حزباوی می توانست، با بازگشت ازاردوی عمان در اردوی تیم فولاد حاضر و در هفته دوازدهم لیگ برتر برای این تیم باشگاهی اش به میدان بیاید.

حق با باشگاه فولاد است یا تیم جوانان؟ آیا کمیته انضباطی بر اساس آیین نامه انضباطی می تواند محرومیتی برای بازیکن خاطی و یا باشگاه فولاد در نظر بگیرد. همان طور که پیش تر به خاطر بازیکن ندادن به تیم امید چند بازیکن و باشگاه و حتی سرمربی را جریمه و محروم کرده بود.

با وجود این بند در آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال باید گفت، بر اساس قوانین فیفا چه در رده سنی بزرگسالان و چه در رده سنی تیم های پایه باشگاه ها تنها در روزهای فیفا موظف هستند، بازیکنان خود را در اختیار تیم های ملی قرار دهند. این موضوع پیش پا افتاده سال های سال است که در اروپا توسط یوفا و فدراسیون های ملی حل شده است. مسابقات حتی در رده های سنی پایه در روزهای فیفا برگزار می شود و تیم های ملی هم اردوهای خود را در روزهای فیفا برگزار می کنند و در خارج از زمان روزهای فیفا بازیکنان درگیر مسابقات داخلی هستند و طبیعتا آمادگی خود را حفظ می کنند. این کشمکش سال هاست در فوتبال ایران به خصوص دررده سنی تیم امید وجود دارد. به این خاطر که مربیان تیم های لیگ برتری در ایران بر خلاف مربیان در لیگ های حرفه ای دنیا کمتر از بازیکنان در رده سنی جوانان استفاده می کنند و تمرینات متعدد تیم جوانان معمولا بدون مشکل برگزار می شود و تیم ها براحتی بازیکنان خود را در اختیار این تیم قرار می دهند و زمانی که تیم فولاد مانع از حضور بازیکن خود در تمرین تیم جوانان می شود، این مشکل بزرگ می شود و خودنمایی می کند. بهتر است یک بار برای همیشه این مشکل در فوتبال ایران حل شود و تیم ها ی ملی پایه هم تمرینات خود  را در روزهای فیفا طرح ریزی کنند و اجازه دهند در خارج از روزهای فیفا در تمرینات و مسابقات تیم های باشگاهی حاضر شوند.

بر اساس قوانین جهانی باید گفت رفتار جواد نکونام و باشگاه فولاد یک رفتار حرفه ای بوده و چون در فوتبال ایران تازگی دارد، نباید با جریمه و محرومیت احتمالی مواجه شود.